اصلاح نقاط حادثه خیز جادهها بر عهده اداره راهداری است/ جاده «دزفول_حمزه» به دلیل کمبود اعتبار فقط ۲ کیلومتر آن در حال انجام است
ابوذر موحدی رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، در رابطه با گزارش «فریادهای بیصدا؛ روایتی از مظلومیت بخش سردشت دزفول که صدایش به جایی نمیرسد» که در این خبرگزاری منتشر شد توضیحاتی ارائه کرد.
وی گفت: در گزارش منتشر شده در خبرگزاری دانشجو به وضعیت نامناسب برخی جادههای دزفول اشاره شد، که بر خود لازم دانستم در حیطه وظایف خود پاسخگوی مطالبات مردم باشم.
وی افزود: جاده «دزفول_حمزه» به عنوان یکی از جادههای پرتردد دزفول شناسایی شده است که متاسفانه نقاط حادثه خیز زیادی دارد. این جاده از سال ۱۴۰۰ چند بار در بین ادارات راهداری و شهرسازی جابهجا شد و در نهایت به اداره راه و شهرسازی واگذار شد.
جاده دزفول_حمزه ۶ کیلومتر است که به دلیل نبود اعتبار فقط ۲ کیلومتر آن در حال انجام است
رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول، گفت: طول کل جاده ۶ کیلومتر است که بلافاصله بعد از واگذاری به این اداره، قرارداد ۲ کیلومتر آن، مطابق هزینهای که تخصیص شده بود از سمت شهر حمزه به سمت شرکت روغن منعقد گردید و با توجه به بودجه اندکی که واریز شده بود پیمانکار با اقدام به زیر سازی پروژه را شروع کرد.
وی ادامه داد: با گذشت مدتی از شروع پروژه با توجه به عدم تامین قیر و آسفالت متاسفانه پروژه متوقف شد و در این حین به تعطیلات نوروزی خوردیم و بعد از ۲۰ فروردین۱۴۰۴ دوباره پروژه آغاز خواهد شد.
وی افزود: با پیگیریهایی که فرماندار، نماینده و امام جمعه سردشت انجام دادند مبلغ ۹ میلیارد تومان جهت آسفالت پروژه تخصیص داده شد و به زودی آسفالت ۲ کیلومتر آن انجام میشود.
برسی و اصلاح نقاط پر خطر جادههای اصلی بر عهده اداره راهداری و حمل و نقل جادهای است
رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول با اشاره وجود نقاط پر خطر در جادههای دزفول گفت: نقطههای خطرناکی که در جادههای دزفول وجود دارد، مثلاً سه راهی هستند یا مشکلاتی ترافیکی دارند به خصوص نقاطی که چند وقت گذشته تصادف صورت گرفته است و باعث از دست دادن چند تن از شهروندان عزیز شهرستان دزفول شد، بهسازی این نقاط بر عهده اداره راهداری و حمل و نقل جادهای میباشد.
ابوذر موحدی، با اشاره به نقش اداره راه و شهرسازی در جاده ها، گفت: تا مواقعی که اداره شهرسازی وارد مقوله تعریض نشود، نقاط حادثه خیز باید به وسیله اداره راهداری اصلاح و ایمن سازی شوند.
فعلا اعتباری برای اصلاح ۴ کیلومتر دیگر از ۶ کیلومتر جاده شهر حمزه تخصیص داده نشده است
موحدی در پاسخ به این سوال که طبق گفته شما جاده «دزفول_حمزه» ۶ کیلومتر آن باید اصلاح شود و شما در گفتوگو اشاره کردید که قرار است ۲ کیلومتر آن به بهره برداری برسد، بر این اساس آن ۴ کیلومتر قرار است چه زمانی به پایان برسد؟، گفت: جاده سازی هزینه زیادی دارد و این جاده پیچهای خطرناکی دارد و نیاز است مقداری از زمینهای اطراف تملک شود و نیاز است اعتبار مناسبی جهت این امر مهم تخصیص یابد.
وی در پاسخ به موضوع گردنه نخود کار جاده سردشت، گفت: وظیفه اداره راه و شهرسازی اصلاح هندسی جادهها میباشد و گردنه نخودکار یک نقطه حادثه خیز است و باید توسط اداره راهداری و حمل و نقل جادهای بهسازی و مشکلات مربوطه مرتفع شوند.
جاده بنجعفر کمتر از ۶ ماه آینده آماده بهره برداری است
ابوذر موحدی رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول در پایان با اشاره پروژه مهم تعریض و تکمیل جاده بنجعفر، گفت: پروژه تعریض و بهسازی جاده بنجعفر با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی به مراحل آخر خود رسیده است. انشاءلله در صورت تکمیل مراحل واگذاری به پیمانکار این پروژه، کمتر از ۶ ماه دیگر افتتاح خواهد شد.
از مسئولین خواهش میکنیم به جان مردم احترام قائل باشن و هرچه سریعتر این جاده رو درست کنن
خیلی بده که هر سال چندین همشهری جونشون رو از دست میدن ولی مسئولین اقدامی نمیکنن
تازه در خبر گفته شده فقط ۲ کیلومتر قراره دزست بشه !
په اون ۴ کیلومتر قراره کی درست بشه؟