آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۵۰۱۲۲

۹۰ درصد مشمولان زنجانی از کالابرگ الکترونیکی استفاده کرده‌اند

مدیر امور اجتماعی تعاون زنجان گفت: ۹۰ درصد مشمولان در مرحله نخست از کالابرگ الکترونیکی استفاده کردند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، سجاد اوجاقلو اظهار کرد: مرحله دوم این طرح از ۱۳ فروردین سال جاری آغاز و طی سه فاز عملیاتی شده است؛ به نحوی که در ابتدا خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی، سپس دهک‌های اول تا سوم و در نهایت دهک‌های چهارم تا هفتم هر کدام به فاصله یک هفته مشمول این طرح قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: ۲۹۱ هزار و ۳۴۰ خانوار دهک‌های اول تا هفتم در این استان با جمعیت ۸۳۷ هزار و ۲۸۴ نفر مشمول دریافت کالا برگ الکترونیکی هستند.

اوجاقلو افزود: بیش از هزار و ۵۰۰ پایانه فروش کالابرگ الکترونیکی در فروشگاه‌های متعدد مناطق شهری و روستایی استان، فعال است.

وی اظهار کرد: اعتبار کالابرگ در کد ملی سرپرست خانوار شارژ می شود و با تمام کارت های بانکی عضو شتاب قابل خرید است.

این مسئول با بیان اینکه اعتبار کالابرگ جدا از یارانه نقدی است و با خرید کالابرگ، یارانه قطع و یا از آن کسر نمی شود، افزود: مشمولان این طرح می‌توانند برای مشاهده فروشگاه‌ها و اطلاع از مانده اعتبار خود، نرم افزار «شما» را از سایت shoma.sfara.ir دریافت و نصب کنند.

اوجاقلو با بیان اینکه اعتبار کالابرگ قابل دریافت به صورت نقدی نیست و خانوارها فقط باید از فروشگاه ها ۱۱ قلم کالای اساسی تعریف شده را خریداری کنند، گفت: کالاهای اساسی شامل گروه لبنیات (شیر کم چرب بطری، پنیر و ماست کم چرب)، گروه پروتئینی(تخم مرغ، گوشت مرغ و گوشت منجمد گوساله) و گروه خواروبار(ماکارونی، برنج، قند و شکر، حبوبات و روغن مایع) است.

وی با بیان اینکه خانوارها باید در هر خرید حداقل سه قلم کالا را انتخاب و خریداری کنند، افزود: خانوارها برای خرید می توانند از هر برند(نشان تجاری) خرید کنند.

مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: مهلت استفاده از اعتبار کالابرگ از تاریخ شروع طرح در هر مرحله ۶۰ روز است و اگر چنانچه فرصت خرید در این مدت فراهم نشد، اعتبار این مرحله به مرحله دوم انتقال پیدا می کند و اعتبار در مجموع پس از ۱۲۰ روز سوخت می شود.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار