
هنرستانها در کرمان توسعه مییابند

به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، محمدرضا فرحبخش مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال ۱۴۰۴ گفت: ارتقای میانگین نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان در دستور کار آموزش و پرورش استان است، ۵۶۸ دبیرستان دور دوم متوسطه نظری در ۳۳ شهرستان و منطقه استان داریم و پژوهشها نشان میدهد که همبستگی و ارتباط مستقیمی بین مهارت آموزی در هنرستانها و میانگین نمرات امتحان نهایی وجود دارد.
وی افزود: برای اینکه میانگین نمرات امتحان نهایی رشد کند یکی از مهمترین راهکارها ساخت و توسعه هنرستانها است، این راهبرد را در پیش گرفتهایم و در برنامه توسعه هفتم هم به عنوان یک الزام سهم توسعه متوازن باید به ۵۰ درصد برسد، ضرورت دارد سهم هنرستانهای فنی و حرفهای و کاردانش را ویژه ببینیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مدارس لازم التوجه را احصا کردهایم، تک تک مدارس استان بررسی شدهاند تا با در پیش گرفتن تمهیدات و اجرای برنامههای موثر سال آینده نتیجه بهتر شود، تقویت گروههای آموزشی بسیار اهمیت دارد، گروههای آموزشی اگر قوی باشند بتوانند مدارس را پایش کنند و نقاط ضعف و قوت را بررسی کنند میتوانند در رفع چالشهای آموزشی تلاش کنند.
فرحبخش با بیان اینکه فداکاری معلمان را در جای جای استان به ویژه در مناطق سخت گذر شاهد هستیم، گفت: برنامه ریزی کردهایم سهم توسعه متوازن هنرستانها را طی سه سال آینده از ۴۶ درصد به ۵۰ درصد برسانیم و ۲.۵ نمره به میانگین نمرات امتحان نهایی اضافه کنیم.
وی بیان کرد: مدارس لازم التوجه را باید خاصتر ببینیم و در این راستا مدیر مدرسه اولویت ما است، مدیر مدرسه اگر بر اساس توانمندی و شایستگی انتخاب شود، نتایج درخشانی به ارمغان میآورد.
بر پایه این گزارش، اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان در سال ۱۴۰۴ با حضور استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش، معاون سیاسی- اجتماعی استاندار و سایر اعضا در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد، در این جلسه استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش از معلم پیشکسوت، حسن شکری زاده که مدیر مدرسه دوران دبیرستان محمدرضا فرحبخش و برخی از مسئولان دیگر آموزش و پرورش بوده است به مناسبت هفته معلم تجلیل کردند.