آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۶۳۰۸۱
مدیر کارگروه روابط عمومی و ستاد خبری نمایشگاه کتاب مطرح کرد؛

به احترام خبرنگاران کتاب باید ایستاد و کلاه از سر برداشت/ تولید بیش از ۱۱۴ هزار مطلب در ایام نمایشگاه

شهاب دارابیان، مدیر کارگروه روابط عمومی و ستاد خبری سی و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تأکید کرد در نمایشگاه امسال خبرنگاران و اهالی رسانه کتاب کاری کردند کارستان؛ رسانه‌ها دو هفته، فضای رسانه‌ای کشور را کتابی کردند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، رسانه‌ها و خبرنگاران حوزه فرهنگ و کتاب نقش بی‌بدیلی در اطلاع‌رسانی و مشارکت فرهنگی ایفا کردند؛ تا جایی که شهاب دارابیان، مدیر کارگروه روابط عمومی نمایشگاه، با تأکید بر نقش بی‌بدیل رسانه‌ها گفت: به احترام خبرنگاران کتاب باید ایستاد و کلاه از سر برداشت.

وی افزود: امسال ۳۲۰ خبرنگار ثابت، ۲۵۰ خبرنگار به صورت روزانه و حدود ۲۶۰ نفر از نیرو‌های سازمان صدا و سیما در پوشش خبری نمایشگاه حضور فعال داشتند. حضور کامل شبکه‌های استانی، ۱۰ شبکه تلویزیونی سراسری و ۱۲ شبکه رادیویی اتفاقی بی‌سابقه و ویژه بود که نمایشگاه را در ابعاد ملی و حتی فراملی بازتاب داد.

مدیرروابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به همراهی نهاد‌های مختلف در برگزاری بهتر این رویداد، گفت: روابط عمومی نهاد‌هایی مانند مصلی امام خمینی (ره)، شهرداری تهران و بانک عامل نمایشگاه همکاری قابل‌توجهی داشتند. همچنین باید از روابط عمومی فرودگاه امام خمینی (ره) صمیمانه تشکر کنم که با درک وجه بین‌المللی این رویداد، بیلبورد‌ها و نمایشگر‌های فرودگاه را به پوستر‌ها و تیزر‌های نمایشگاه اختصاص دادند تا از همان لحظه ورود، مهمانان خارجی با چهره فرهنگی پایتخت مواجه شوند.

مدیر کارگروه روابط عمومی نمایشگاه با تأکید بر جایگاه ویژه خبرنگاران حوزه کتاب گفت: خبرنگاران کتاب کاری کردند کارستان. فضای رسانه‌ای کشور، اعم از خبرگزاری‌ها، مطبوعات، مجلات تخصصی و شبکه‌های اجتماعی، در این دو هفته کاملاً کتابی شد. مهم‌تر اینکه همه اهالی رسانه، با هر تفکر و دیدگاهی، کنار بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور ایستادند و با اطلاع‌رسانی، نقد و تحلیل، نقش مؤثری در بهتر برگزار شدن آن داشتند.

دارابیان درباره شیوه مدیریت روابط عمومی این دوره گفت: امسال سعی کردیم تمام امور روابط عمومی و ستاد خبری را با اهالی رسانه حوزه کتاب پیش ببریم؛ خوشبختانه نه‌تنها این اتفاق به بهترین شکل ممکن انجام شد، بلکه ثابت کرد که اعتماد به تخصص واقعی درون این حوزه، بهترین نتیجه را می‌دهد. واقعاً برای من سخت بود که با وجود این همه نیروی متخصص در حوزه کتاب، کار را به کسانی بسپاریم که با این فضا بیگانه‌اند. خوشبختانه مدیران نمایشگاه از این موضوع استقبال کردند و پذیرفتند و نتیجه‌اش را هم دیدیم.

وی همچنین از همراهی مسئولان فرهنگی کشور قدردانی کرد و گفت: اداره‌کل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و روابط عمومی معاونت‌های مختلف وزارتخانه در این مسیر کنار ما بودند و اجازه ندادند احساس تنهایی کنیم. حمایت آنها دلگرم‌کننده بود.

دارابیان به آمار رسانه‌ای این دوره نیز اشاره کرد: بر اساس دیتا‌های استخراج شده از سوی هوش مصنوعی و ابزار تخصصی رصد اخبار، تعداد کل مطالب منتشر شده در فضای خبری شامل سایت‌های خبری، شبکه‌های اجتماعی و روزنامه‌ها برابر با ۱۱۴۷۹۵ بوده است.

وی ادامه داد: همچنین حدود ۶۴ میلیون بازدید از مطالب ثبت شده، نشان می‌دهد که موضوع کتاب در طول سال هم می‌تواند یکی از محور‌های اصلی رسانه‌ها برای تولید خبر باشد. بر این اساس سرعت انتشار مطلب در هر ساعت ۷۲ مطلب بوده که نشان می‌دهد به طور متوسط هر روز ۸۲۱۳ مطلب در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده است. روز پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت، نمایشگاه رکورد فروش بیش از ۱۰۰ میلیارد تومانی را ثبت کرد؛ عددی که بدون تردید نتیجه تلاش خبرنگاران و اهالی رسانه برای دعوت مردم به حضور در نمایشگاه و استفاده از نمایشگاه مجازی کتاب بوده است.

مدیر روابط عمومی کارگروه روابط عمومی و ستاد خبری نمایشگاه سی و ششم در پایان گفت: از اعتماد مسئولان فرهنگی کشور به جوانان سپاسگزارم. بدون شک کار ما هم بی‌نقص نبوده، اما حمایت اهالی رسانه از فرزند خودشان باعث شد که این مسیر با کمترین چالش ممکن طی شود. به احترام خبرنگاران کتاب، باید ایستاد و کلاه از سر برداشت.

سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۷ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ با شعار «بخوانیم برای ایران» در محل مصلای امام خمینی (ره) ادامه خواهد یافت. هم‌زمان با برگزاری بخش حضوری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۴ تهران، بخش مجازی نمایشگاه نیز در سامانه book.icfi.ir امکان خرید غیرحضوری کتاب را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار