آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۷۳۳۲۴

جشنواره حضوری سواد رسانه‌ای «نسرا» در هرمزگان به ایستگاه پایانی رسید

نخستین جشنواره حضوری سواد رسانه‌ای «نسرا» در استان هرمزگان با برگزاری آئین اختتامیه به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، سجاد شجاعی‌مهر دبیر نخستین جشنواره حضوری سواد رسانه‌ای «نسرا» در استان هرمزگان با اشاره به هدف اصلی این رویداد اظهارکرد: این جشنواره با هدف تربیت مدرسان سواد رسانه‌ای و تقویت جریان تولید محتوای مفید و اثربخش در فضای مجازی برگزار شد، خوشبختانه با همراهی خوب شرکت‌کنندگان امروز ۶۸ مدرس سواد رسانه‌ای آماده فعالیت در استان هستند.

وی با تأکید بر اینکه موضوع سواد رسانه‌ای یکی از دغدغه‌های جدی رهبر معظم انقلاب است، گفت: در بخش تولید محتوا، هشت نفر از برادران و ۲۵ نفر از خواهران حضور داشتند؛ همچنین در بخش تربیت مدرس و سخنوری ۲۱ شرکت‌کننده از برادران و ۴۷ نفر از خواهران شرکت کرده بودند.

شجاعی‌مهر درباره روند برگزاری جشنواره افزود: این رویداد در دو روز متوالی چهارشنبه و پنجشنبه (۲۱ و ۲۲ خردادماه) برگزار شد و شامل بخش‌هایی همچون آموزش تخصصی، تولید محتوا، مهارت‌های سخنوری و تربیت مدرس بود که با استقبال خوب مخاطبان همراه شد.

وی ضمن قدردانی از حمایت مسئولان و همراهی شرکت‌کنندگان اظهار امیدواری کرد که این مسیر در سال‌های آینده پُررنگ‌تر و تأثیرگذارتر ادامه یابد و افزود: آثار برگزیدگان برای شرکت در مرحله کشوری ارسال خواهد شد تا در آنجا نیز افتخارآفرینی کنند.

خلق معنا، وظیفه اصلی فعالان رسانه‌ای است

فرخنده جلالی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در آیین اختتامیه نخستین جشنواره حضوری سواد رسانه‌ای «نسرا» با اشاره به نقش حیاتی آموزش‌های رسانه‌ای در عصر بمباران اطلاعات، اظهارکرد: مربیان سواد رسانه‌ای در سراسر استان مسئولیتی سنگین در زمینه آگاهی‌بخشی و توانمندسازی مخاطبان برعهده دارند.

وی با قدردانی از حضور شرکت‌کنندگان و تلاش دبیرخانه جشنواره، افزود: امروز بیش از هر زمان دیگر به آموزش‌های رسانه‌ای نیازمندیم. شخصاً ترجیح می‌دهم از واژه دانش رسانه‌ای استفاده کنم، چراکه این اصطلاح ارتباط عمیق‌تری با مخاطب امروز برقرار می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با تأکید بر لزوم تلفیق مهارت تولید محتوا با آگاهی‌بخشی تصریح کرد: مخاطب ما باید بیاموزد چگونه میان محتوای سودمند و گمراه‌کننده تمایز قائل شود، اهداف پنهان رسانه‌ها را بشناسد و با نگاهی انتقادی به پیام‌ها بنگرد. اگر در برابر هر محتوا یک علامت سؤال قرار دهد، یعنی ذهن نقاد او شکل گرفته است؛ و این آغاز مصون‌سازی نسل جوان در برابر طوفان اطلاعات است.

وی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از ابزارهای نوین همچون هوش مصنوعی، ادامه داد: در کنار یادگیری تکنیک‌ها و مهارت‌های رسانه‌ای، وظیفه‌ای فراتر نیز بر دوش فعالان رسانه‌ای است؛ و آن، تولید معناست.

جلالی تأکید کرد: تنها انتقال خبر کافی نیست؛ باید از دل داده‌ها معنا بیرون کشید و روایت‌هایی ارائه داد که جامعه محلی بتواند با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و خود را در آن ببیند.

جلالی در پایان گفت: اگر بتوانیم چنین روایت‌هایی را در مسیر توسعه خلق کنیم، نه‌تنها امید را در جامعه زنده نگه می‌داریم، بلکه گامی مهم در تقویت سرمایه اجتماعی نظام برمی‌داریم.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار