
انتخاب مدیران شایسته از مبانی عدالت آموزشی است

به گزارش گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، قاسم شریفی روز دوشنبه در نشست تخصصی اجتماعات یادگیری معلمان سرخه اجتماعات یادگیری با تاکید بر ضرورت تحول در نظام تعلیم و تربیت و کیفیتبخشی به آموزش، گفت: تحقق مساله توسعه عدالت آموزشی بهعنوان اولویت اصلی دولت چهاردهم و شخص رئیسجمهور، تنها در گرو فضای آموزشی نیست.
وی تاکید کرد: موضوع مهم و اصلی در تحقق عدالت آموزشی کیفیتبخشی و کاهش کلاسهای تراکم بالا، توانمندسازی و در گروه هدف، انتصاب مدیران دغدغهمند برای مدارس است.
مدیرکل آموزش و پرورش سمنان، توسعه صلاحیت حرفهای، تقویت محیطهای یادگیری مثبت و بهرهگیری از فناوری نوین را سه مؤلفه مهم این اجتماعات دانست.
وی افزود: آموزش و پرورش وظیفه دارد در شرایط حساس کنونی به جامعه کمک کند و بحث اجتماعات از دغدغههای مجموعه تعلیم و تربیت است که بخشی از فعالیتهای آن در قالب درسپژوهی و در رویکرد جدید آموزش و پرورش با کیفیتبخشی دنبال میشود.
این مسئول با تاکید بر اینکه اگر تربیت رکن اساسی فعالیتها در مدارس باشد تمامی برنامهها به درستی اجرا خواهد شد، «توسعه صلاحیت حرفهای معلمان»، «تقویت محیطهای یادگیری مثبت برای دانشآموزان و معلمان همراه با اشتراکگذاری تجربیات» و «بهرهگیری از فناوری نوین و علم روز» را سه مؤلفه مهم در اجتماعات یادگیری برشمرد.
شریفی با بیان یک بُعد از فضای فعلی جامعه بر حفظ آرامش، وحدت و همدلی بیش از پیش، تاکید و خاطرنشان کرد: مایه افتخار و مباهات است که اتحاد، وفاق و همگرایی مردم نسبت به گذشته بیشتر شده و آنها نیز در کنار نیروهای نظامی و انتظامی برای منافع کشور خود گام برمیدارند پس باید تلاش کرد تا با اجرای برنامههای شاخص و هدفمند، آنها شاهد پویایی و سرزندگی مدارس باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش سمنان از مدیر آموزش و پرورش سرخه خواست تا با برنامهریزی دقیق و در چارچوبی مشخص، فضایی برای تبادل تجربیات و بهبود روشهای آموزشی فراهم سازد.