
افزایش ۱۱ درصدی مزاحمتهای تلفنی اورژانس چهارمحال و بختیاری

محمود شمسیپور دهکردی، در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری دانشجو گفت: مزاحمتهای تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ در ۳ ماهه اول سال جاری نسبت به سه ماهه اول سال گذشته افزایش ۱۱ درصدی داشته است.
رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی استان گفت: مزاحمتهای تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ یکی از چالشهای جدی در نظام امدادرسانی کشور است که نهتنها منابع محدود را هدر میدهد، بلکه جان بیماران واقعی را نیز به خطر انداخته و تماسهای بیمورد، فشار روانی و فرسودگی شغلی را برای کارکنان اورژانس افزایش میدهد.
مدیر حوادث دانشگاه بیان کرد: برخی تماسها از روی کنجکاوی یا شوخی کودکانه انجام میشود، اما پیامدهای آن بسیار جدی است.
وی آموزش ناکافی درباره عملکرد اورژانس و اهمیت تماسهای اضطراری، را برای کودکان ونوجوانان از سوی والدین وعدم نظارت کافی والدین بر کودکان را یکی از دلایل تکرار این مزاحمت ها دانست.
شمسیپور با تأکید بر اهمیت تماسهای هدفمند با اورژانس ۱۱۵، از شهروندان خواست تا از تماسهای غیرضروری و شوخی با شماره ۱۱۵ خودداری کنند، چرا که هر تماس بیمورد ممکن است جان انسانی را به خطر اندازد.
رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی استان افزود: لازم به ذکر است مزاحمتهای تلفنی باعث ایجاد اختلال در کار مرکز ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی استان میگردد وچه بسا جان انسانی را در معرض خطر قرار میدهد.
وی. را پایان گفت: این در حالی است که در سال گذشته فردی در مدت زمان ۵۰ روز بیش از ۳۰۰۰ تماس مزاحمت برای مرکز ارتباطات اورژانس ایجاد نمود که برای نامبرده رای دادگاه مبنی بر مجازات وی صادر گردید.