مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: آمار مزاحمان تلفنی مشخص است اما اینکه در آن طرف خط چه کسی حضور دارد برای ما در اورژانس معلوم نیست.
وی تصریح کرد: برخی از مزاحمان تلفنی سازمان اورژانس پس از تماس حرف نمیزنند و عدهای هم که صحبت میکنند قابل احصاء نیست که فردی که پشت خط تماس اورژانس کودک یا فرد بزرگسال قرار دارد.
سخنگوی سازمان اورژانس کشور همچنین یادآور شد: تعدادی از پرونده مربوط به مزاحمان تلفنی به قوه قضائیه ارجاع شده است و خوشبختانه قوه قضائیه هم همکاری خوبی با اورژانس دارد و پیگیری خوبی دارد.
وی تاکید کرد: بخش حقوقی سازمان اورژانس کشور پرونده مربوط به برخی از مزاحمان تلفنی را به قوه قضائیه منتقل کرده و در صورت تعیین مجازاتهای بازدارنده قطعا شاهد کاهش مزاحمتهای تلفنی اورژانس کشور خواهیم بود.
خالدی در ادامه اضافه کرد: بسیاری از مزاحمتهای تلفنی برای اورژانس نا آگاهانه و از سر نادانی است و شاید افراد نمیدانند که مزاحمت آنها چه مخاطراتی را به دنبال خواهد داشت.
وی تاکید کرد: مردم نباید فراموش کنند که وقتی شماره تلفن سازمان اورژانس را به هر دلیلی اشغال میکنند، مشکل فردی که دچار مصدومیت یا معلولیت شده باشد و نیاز به دریافت کمک فوری اورژانس داشته باشد، حاد شده و او را دچار مشکلات متعدد و بیشتر میکند.
سخنگوی سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: والدین باید فرزندان خود را از مخاطرات اشغال نگهداشتن خط ارتباطی اورژانس آگاه کرده و از وقوع چنین مزاحمتهایی جلوگیری کنند؛ البته همانطور که گفته شد، تشخیص اینکه مزاحمت تلفنی از طرف کودکان یا بزرگسالان است، کار سختی به شمار میرود.