آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۸۶۴۱۳
در سیصد و چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران؛

آقامیری: بازگشایی مسیر گیشا و تکمیل دسترسی‌های کلیدی در بزرگراه‌های غرب تهران در حال اجرا است

رئیس کمیته عمران و زیرساخت شورای شهر تهران گفت: طراحی و اجرای یک گردش ترافیکی جنوب به جنوب حدفاصل بزرگراه جلال آل‌احمد و بزرگراه شهید حکیم از تابستان ۱۴۰۲ آغاز شد و خوشبختانه هفته گذشته به بهره‌برداری رسید.
آقامیری: بازگشایی مسیر گیشا و تکمیل دسترسی‌های کلیدی در بزرگراه‌های غرب تهران در حال اجرا است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در سیصد و چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، سید محمد آقامیری، رئیس کمیته عمران و زیرساخت شورا، با اشاره به بهره‌برداری از مجموعه‌ای از پروژه‌های ترافیکی و عمرانی در مناطق غربی و جنوبی تهران، گفت: در سال ۱۳۹۸ پل گیشا در محدوده خیابان کوی نصر (گیشا) جمع‌آوری شد که عملاً دسترسی به این خیابان حذف و موجب افزایش بار ترافیکی در محور‌های بزرگراه چمران، شهید حکیم و جلال آل‌احمد شد. در نتیجه بررسی‌های فنی انجام‌شده، طراحی و اجرای یک گردش ترافیکی جنوب به جنوب حدفاصل بزرگراه جلال آل‌احمد و بزرگراه شهید حکیم از تابستان ۱۴۰۲ آغاز شد و خوشبختانه هفته گذشته به بهره‌برداری رسید. این پروژه، دسترسی مجدد به گیشا را فراهم کرد و گره ترافیکی مهمی را در این منطقه باز نمود.

وی در ادامه به دیگر پروژه‌های تکمیل‌شده در این دوره مدیریت شهری پرداخت و اظهار داشت: پروژه بعدی، اتصال بزرگراه شهید همدانی به بزرگراه شهید خرازی بود که از جمله طرح‌های مطالعاتی دهه ۱۳۹۰ به‌شمار می‌رفت، اما به دلیل وجود معارضین ملکی، اجرای آن از سال ۱۳۹۶ متوقف شده بود. با پیگیری‌های انجام‌شده، این پروژه در سال ۱۴۰۱ مجدداً در دستور کار قرار گرفت و اکنون به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس کمیته عمران و زیرساخت شورا همچنین به تکمیل دسترسی‌های ترافیکی در تقاطع بزرگراه‌های شهید همت و شهید اشرفی اصفهانی اشاره کرد و گفت: در این تقاطع، بخش شرقی پیش از این تکمیل شده بود، اما به دلیل معارضات ملکی، بخش غربی اجرایی نشده بود. با طراحی خاص و با بهره گیری از مهندسی ارزش، این پروژه بدون تحمیل هزینه‌های بالای تملک، با کمترین هزینه ممکن اجرایی شد و به بهره‌برداری رسید. این پروژه از نظر مهندسی و مدیریت منابع، یکی از نمونه‌های موفق این دوره مدیریت شهری است.

آقامیری در پایان به پروژه مهم دیگری در محدوده بزرگراه آزادگان اشاره کرد و افزود: پروژه اتصال کندرو به تندروی بزرگراه آزادگان تا آزادراه تهران–ساوه به دلیل عدم تخلیه مناسب بار ترافیکی، باعث ایجاد گره و ازدحام سنگین خودرو‌ها شده بود. این پروژه از بهمن‌ماه ۱۴۰۳ آغاز شد و هفته گذشته با تلاش مجموعه سازمان مهندسی و معاونت فنی و عمرانی، به بهره‌برداری رسید.

وی با تقدیر از تمامی دست‌اندرکاران اجرایی و فنی این پروژه‌ها، تأکید کرد: این مجموعه از پروژه‌ها، هم در مقیاس بزرگ و حجیم هستند و هم اثرگذاری مستقیم در زندگی شهروندان دارند؛ چراکه هر یک از آنها گره مهمی را در معابر شهری باز کرده‌اند. بهره‌برداری از این طرح‌ها نشان از کارآمدی مدیریت فنی و توان اجرایی شهرداری تهران در پاسخ به مطالبات مردم دارد

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار