آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۸۶۷۲۳

تبلیغ دارو در فضای مجازی ممنوع است/ دارو کالای تجاری نیست

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو، با هشدار نسبت به افزایش تبلیغات غیرمجاز دارویی در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی، تأکید کرد: تبلیغات دارویی در فضای مجازی ممنوع است و ملاک مصرف دارو و مکمل، باید نسخه پزشک باشد.
تبلیغ دارو در فضای مجازی ممنوع است/ دارو کالای تجاری نیست

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد هاشمی با بیان اینکه استفاده از افراد مشهور، کادر درمان یا هنرمندان برای جلب اعتماد عمومی در تبلیغ داروها، شگردی قدیمی و غیرقابل اعتماد است، اظهار کرد: دارو کالای تجاری نیست و نباید از آن برای منافع اقتصادی بهره‌برداری شود.

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو، با هشدار نسبت به افزایش تبلیغات غیرمجاز دارویی در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی، تأکید کرد: تبلیغات دارویی در فضای مجازی ممنوع است و ملاک مصرف دارو و مکمل، باید نسخه پزشک باشد.

وی افزود: بر اساس مصوبات سازمان جهانی بهداشت، تبلیغ عمومی فرآورده‌های دارویی به‌طور کلی ممنوع است و مردم باید صرفاً بر اساس نسخه پزشک و تأییدیه سازمان غذا و دارو اقدام به مصرف دارو کنند.

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به قاچاق بودن بخش عمده‌ای از این دارو‌ها گفت: اغلب این فرآورده‌ها فاقد مجوز رسمی‌اند، به‌صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شوند و در بسیاری موارد تقلبی و خطرناک هستند.

وی تأکید کرد: جامعه پزشکی، داروسازان و نظام پزشکی کشور، تبلیغات دارویی در شبکه‌های ماهواره‌ای را کاملاً مردود می‌دانند و مردم باید بدانند که این تبلیغات از اساس فاقد اعتبار است.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار