آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۹۰۶۷۴

پورشه و آستون مارتین برای آمریکا گران شدند

خودروسازان لوکس اروپایی از جمله پورشه و آستون مارتین در آمریکا، تحت تاثیر تعرفه‌های واشنگتن، افزایش قیمت داشتند که می‌تواند راه را برای افزایش قیمت برند‌های قوی‌تر نیز هموار کند.
پورشه و آستون مارتین برای آمریکا گران شدند

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، خودرو‌های تولید اتحادیه اروپا از ماه اوت، تحت توافق تجاری آمریکا و اروپا، مشمول تعرفه ۱۵ درصدی خواهند شد که کمتر از نرخ ۲.۵ درصدی قبل از آغاز تهاجم تجاری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سال میلادی جاری است.

 

پورشه، برند لوکس فولکس‌واگن، اعلام کرد که قیمت‌هایش در آمریکا را در ژوئیه، بین ۲.۳ تا ۳.۶ درصد افزایش داده است و فعلا هیچ برنامه‌ای برای حضور تولیدی در آمریکا ندارد. تولید در آمریکا به پورشه اجازه می‌دهد از این تعرفه‌ها اجتناب کند.

 

«الیور بلوم»، مدیرعامل پورشه، پس از آنکه این شرکت، هدف سود سالانه‌اش را کاهش داد و از هزینه ۴۶۲ میلیون دلاری تعرفه‌ها در نیمه اول سال میلادی جاری خبر داد، گفت: این طوفانی نیست که بگذرد. ما همچنان با چالش‌های قابل توجهی در سراسر جهان، رو‌به‌رو هستیم.

 

تعرفه‌های آمریکا، خودروسازان جهانی را تحت فشار قرار داده و شرکت‌هایی مانند جنرال موتورز، فولکس واگن، هیوندای و مرسدس بنز را به ثبت میلیارد‌ها دلار زیان، صدور هشدار‌های سود، کاهش پیش‌بینی‌ها و افزایش قیمت‌ها، مجبور کرده است.

 

فورد موتور که حدود ۸۰ درصد از خودرو‌های فروخته شده در آمریکا را به صورت داخلی، تولید می‌کند، چهارشنبه اعلام کرد که در سه ماهه دوم، ۸۰۰ میلیون دلار از تعرفه‌ها آسیب دیده و احتمالا افزایش تعرفه‌های آمریکا، هزینه بیشتری برای سال میلادی جاری، خواهد داشت.

 

شرکت خودروسازی ژاپنی نیسان، چهارشنبه از زیان سه ماهه ۵۳۵ میلیون دلاری‌اش خبر داد که تحت تاثیر تعرفه‌های آمریکا، تجدید ساختار و کاهش حجم فروش بوده است.

 

آستون مارتین، شرکت انگلیسی تولیدکننده خودرو‌های اسپرت، اعلام کرد که از ماه میلادی گذشته، افزایش تدریجی قیمت‌ها را در آمریکا، انجام داده و بر اساس تاثیر تعرفه‌های آمریکا و کاهش طولانی‌مدت تقاضای آسیا، در مورد سودش، هشدار صادر کرد.

 

با وجود اینکه خودروسازان بزرگتر تاکنون دست نگه داشته‌اند، سایر بخش‌ها تحت تاثیر انتقال هزینه‌های اضافی تعرفه‌ها، افزایش قیمت داشته‌اند. تحلیلگران اظهار کردند خودروسازان بزرگتر ممکن است در نیمه دوم سال میلادی جاری، اقدامات مشابهی، انجام دهند.

 

بانک جی پی مورگان در یادداشتی نوشت: در نیمه دوم سال میلادی جاری، به توانایی مرسدس بنز و بقیه تولیدکنندگان برتر خودرو در افزایش قیمت‌ها در آمریکا به منظور جبران تاثیر تعرفه‌ها توجه بیشتری خواهیم داشت.

 

خودروسازان اروپایی نیز نسبت به اینکه می‌توانند کاهش تعرفه‌های ویژه بخش‌های دیگر را اعمال کنند، خوش‌بینی کمتری دارند و به نرخ ۱۵ درصدی تن داده‌اند.

 

«اولا کالنیوس»، مدیرعامل مرسدس، روز چهارشنبه به تحلیلگران گفت: این گروه فرض می‌کند تعرفه‌ها در سطح ۱۵ درصد باقی خواهند ماند و امید‌ها به توانایی شرکت‌ها برای مذاکره در مورد قرارداد‌های انفرادی را از بین خواهد برد.

 

طبق گزارش رویترز، فولکس‌واگن هفته گذشته، اعلام کرد که امیدوار است تعهدات سرمایه‌گذاری بتواند به مذاکره برای کاهش تعرفه‌های آمریکا کمک کند، اما «بلوم»، اظهار کرد که توافق جداگانه‌ای برای بخش خودرو با آمریکا، وجود نخواهد داشت.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار