آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۹۸۲۶۷
استاندار خراسان رضوی:

تلفات جاده‌ای دهه پایانی صفر ۸۰ درصد کاهش داشته است

استاندار خراسان رضوی، کاهش ۸۰ درصدی تلفات جاده‌ای در استان و راه اندازی ۱۰ پویش مردمی را از جمله اقدامات ارزشمند در دهه پایانی صفر خواند.
تلفات جاده‌ای دهه پایانی صفر ۸۰ درصد کاهش داشته است

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، استاندار خراسان رضوی گفت: در دهه پایانی صفر امسال نسبت به سال گذشته حدود ۸۰ درصد کاهش تلفات جاده‌ای داشتیم که نتیجه همدلی، مدیریت جهادی و مشارکت مردم است.

غلامحسین مظفری امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور فرزانه صادق مالواجرد وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، افزود: در ایام دهه پایانی صفر، اعضای شورای امنیت کشور به ریاست وزیر کشور و نیز جمعی از مدیران ملی و معاونان وزارتخانه‌ها در مشهد حضور یافتند و در همان جلسات مقرر شد که ستاد اربعین از سال آینده با عنوان ستاد اربعین و دهه پایانی صفر فعالیت کند. 

مظفری تأکید کرد: این مصوبه گامی مهم در راستای مدیریت بهتر جمعیت میلیونی زائران در این ایام خواهد بود و طبیعتاً بر منابع، اعتبارات و برنامه‌ریزی‌های آتی استان اثر مستقیم خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: در این ایام، همه دستگاه‌ها از جمله وزارت راه و شهرسازی، مدیران ارشد ملی و استانی و نیز نمایندگان شورای امنیت کشور به صورت مستمر در خراسان رضوی حضور داشتند و نقش مهمی در ساماندهی و مدیریت خدمات ایفا کردند.

مظفری گفت: با همت دستگاه‌ها و همراهی مردم، در مقایسه با سال گذشته حدود ۸۰ درصد کاهش تلفات جاده‌ای ثبت شد که دستاورد بسیار ارزشمندی است و این اتفاق نشان دهنده زحمات شبانه روزی نیرو‌های اجرایی، امدادی و انتظامی است که با جدیت پای کار بودند. 

استاندار خراسان رضوی با اشاره به پویش‌های مردمی برگزار شده گفت: در این ایام، ده پویش مهم در استان طراحی و اجرا شد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها پویش «هم محله‌ای امام رضا (ع)» بود که در قالب این طرح، مردم در محلات و منازل خود میزبان زائران بودند و پذیرایی از آنان را به عهده گرفتند.

مظفری همچنین گفت: دهه پایانی صفر در مشهد از نظر حجم جمعیت و تردد با مراسم اربعین تفاوت دارد؛ چرا که در اربعین، سفر رفت و برگشت زائران در مدت یک ماه انجام می‌گیرد، اما در مشهد اوج رفت و آمد‌ها در مدت کوتاهی متمرکز می‌شود و فشار مضاعفی به زیرساخت‌ها وارد می‌شود. 

وی ادامه داد: به همین دلیل ضروری است که همه بخش‌ها از حمل و نقل جاده‌ای و ریلی گرفته تا فرودگاه و آزادراه ها، در سطح ملی دیده شوند. 

مظفری بیان کرد: درخواست ما این است که نگاه به جمعیت میلیونی زائران مشهد یک نگاه ملی باشد، نه صرفاً استانی و آزادراه‌ها و فرودگاه مشهد باید با رویکرد ملی توسعه یابند، چرا که این زیرساخت‌ها نه فقط برای مردم مشهد بلکه برای میلیون‌ها زائر از سراسر کشور و حتی جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استاندار خراسان رضوی گفت: طبیعی است اگر توسعه آزادراه‌ها از مبدا مشهد آغاز شود، بهره وری و میزان استفاده از آن‌ها افزایش چشمگیری خواهد داشت.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار