بسيج سازندگي محلات در محروميت زدايي روستاها نقش موثري دارند
آخرین اخبار:
کد خبر:۱۳۸۶۹۴
مسئول بسيج سازندگي ناحيه مالك مشهد:

بسيج سازندگي محلات در محروميت زدايي روستاها نقش موثري دارند

مسئول بسيج سازندگي ناحيه مالك مشهد گفت: بسيج سازندگي محلات در توسعه و محروميت زدايي روستاها نقش موثري توانسته ايفا كند.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاري دانشجو» از مشهد، روز گذشته علي لاجوردي طوسي اظهار داشت: ‌با توجه به اينكه از همه قشرها در بسيج محلات حضور دارند؛ در انجام فعاليت‌هاي عمراني مي توانند نقش موثري داشته باشند و به خوبي رفع محروميت كنند.

وي در ادامه بيان داشت: از آنجا كه روستاي درخت بيد با مشكل كم آبي مواجه بود، ساكنان روستا به دليل نبود آب قصد مهاجرت از روستا را داشتند و تنها منبع آبي آنها كه قنات روستا است خشك شده بود، گروه جهادي شهيد بابا نظر ابتدا طرح مرمت و احياي قنات را براي لاي روبي آن در دستور كار خود قرار دادند كه بعد از بازديد مهندسان و كارشناسان، بنابراين شد كه يك قنات جديد احداث كنند، كه هم در هزينه و هم وقت زمان صرفه‌جويي ‌شود.

مسئول بسيج سازندگي ناحيه مالك مشهد مشاركت بيش از 50 درصد اهالي روستا را در اين طرح از بركات آن دانست و گفت: كمتر ديده شده است كه در اردو هاي جهادي سطح مشاركت اهالي روستا در اين حد باشد و ما بايد به سمتي حركت كنيم كه اين مشاركت روز به روز بيشتر شود.

لاجوردي همچنين ابراز داشت: تاكنون 36 گروه به روستاهاي مختلف اعزام شده اند كه 21 گروه از آن را برادران و 15 گروه را خواهران بسيجي تشكيل مي‌دهند كه متشكل از 25 حوزه محلات هستند.

وي در پايان گفت: تا كنون فقط چند حوزه وارد عرصه ي كار نشده اند كه آنها نيز بعد از ماه رمضان فعاليت‌ خود را آغاز خواهند كرد. 
پربازدیدترین آخرین اخبار