کد خبر:۱۳۹۲۱۵
نخستين كنفرانس بينالمللي فيزيك پزشكي ايران در شيراز برگزار ميشود
دانشگاه علوم پزشكي شيراز نخستين كنفرانس بينالمللي فيزيك پزشكي ايران را در آبان ماه سال جاري برگزار ميكند.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاري دانشجو» از شيراز، دكتر سيد محمد جواد مرتضوي، دبير كنفرانس بين المللي فيزيك پزشكي ايران امروز در جمع خبرنگاران تصريح كرد: تاكنون سمينارهاي مختلفي با موضوع فيزيك پزشكي در كشور برگزار شده است؛ اما شيراز نخستين برگزار كننده كنفرانس فيزيك پزشكي به صورت بين المللي در كشور است.
وي افزود: 15 كشور استراليا، مالزي، سوئد، انگلستان، آمريكا، اتريش، سوئيس، آلمان، هندوستان، قطر، لبنان، بحرين، اردن، عراق و امارات متحده عربي در كميته علمي اين كنفرانس نماينده دارند كه همراه با نمايندگان دانشگاه هاي كشور و سازمان انرژي اتمي در اين كميته فعاليت مي كنند.
دبير كنفرانس بين المللي فيزيك پزشكي ايران بيان داشت: برگزاري اين كنفرانس در دانشگاه علوم پزشكي شيراز به پيشنهاد رئيس سابق انجمن جهاني فيزيك پزشكي با توجه به توانمندي هاي ما در اين زمينه صورت گرفته است.
مرتضوي عنوان كرد: رئيس سابق انجمن جهاني فيزيك پزشكي با حضور در كنفرانس راديوتراپي هدفمند كه آبان ماه سال 88 در شيراز برگزار شد، با امكانات و توانايي هاي اين دانشگاه در اين زمينه آشنا شد و بر اين اساس نيز در سطح خاورميانه دانشگاه علوم پزشكي شيراز را توانمندترين دانشگاه براي برگزاري اين كنفرانس ارزيابي كرد.
وي گفت: كميته علمي بين المللي اين كنفرانس براي نخستين بار از تمامي كشورهاي عضو انجمن فيزيك پزشكي خاورميانه و همچنين از ساير كشورهاي اروپايي و آمريكايي صاحب نظر در اين زمينه، نماينده دارد.
دبير كنفرانس بين المللي فيزيك پزشكي ايران با اشاره به اينكه كنفرانس بين المللي فيزيك پزشكي در آبان ماه سال جاري برگزار مي شود، خاطرنشان كرد: از 55 كشور دنيا به اين كنفرانس مقاله ارسال شده است كه اين مقاله ها داراي تنوع مناسبي در زمينه هاي مختلف پيش بيني شده در حوزه فيزيك پزشكي هستند.
لینک کپی شد
گزارش خطا