انتصاب معاون جدید اداری و مالی دانشگاه تهران با مأموریت تحول دیجیتال و خودگردانی مالی
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ در راستای تحقق مأموریتهای کلان و اهداف استراتژیک دانشگاه تهران، محمدحسین امید، رئیس دانشگاه تهران، با صدور حکمی،احسان رسولی نژاد را به سمت معاونت اداری و مالی دانشگاه منصوب کرد.
این انتصاب با تفکیک در حوزه اداری، مالی و برنامهریزی از یکدیگر و تبدیل یک معاونت به دو معاونت جدید صورت گرفته است.
رئیس دانشگاه تهران در این انتصاب، بر مأموریتهای کلیدی جدید، نظیر هوشمندسازی فرایندهای اداری، ارتقای شفافیت در مدیریت منابع، تنوعبخشی به درآمدهای دانشگاه و استقرار نظام شایستهسالاری در مدیریت سرمایههای انسانی تأکید کرده است.
بر اساس این حکم یکی از اولویتهای اصلی در مأموریتهای محوله به معاون جدید، بازطراحی، سادهسازی و هوشمندسازی فرایندهای اداری و مالی است.
این انتصاب با هدف یکپارچهسازی سامانههای مالی اداری، تسریع در امور و واگذاری حداکثری اختیارات به واحدهای تابعه دنبال میشود. در این راستا، همکاری نزدیک این معاونت با معاونت فناوریهای دیجیتالی و معاونت طرح و برنامه دانشگاه برای دستیابی به ساختاری چابک و کارآمد پیشبینی شده است.
در محور دیگر این انتصاب، بر تقویت انضباط اداری و مالی با رویکرد «مدیریت مبتنی بر پاسخگویی و شفافیت» تأکید شده است. استقرار نظامهای نظارتی و کنترلی مؤثر برای پیشگیری از تضییع بیتالمال و صیانت از حقوق عمومی، از جمله چشماندازهای این دوره مدیریتی است تا کارآمدی و اثربخشی در تمامی سطوح اداری دانشگاه ارتقا یابد.
رئیس دانشگاه تهران در این حکم تاکید کرده است که با هدف کاهش وابستگی به اعتبارات عمومی دولت، برنامهریزی برای تنوعبخشی به منابع درآمدی دانشگاه در اولویت قرار گرفته است.
این اقدام که در راستای سیاست خودگردانی دانشگاه و در چهارچوب قوانین جاری صورت میگیرد، با هماهنگی سازمان توسعه و سرمایهگذاری دانشگاه به اجرا در خواهد آمد تا پایداری مالی این نهاد آموزشی تضمین شود.
همچنین بر اساس این حکم در حوزه مدیریت منابع انسانی، توانمندسازی، آموزش و ارتقای انگیزشی کارکنان در چهارچوب نظام شایستهسالاری مورد تأکید قرار گرفته است. رئیس دانشگاه تهران، همچنین در نامهای جداگانه از زحمات و خدمات دکتر علی مقاری در مدت تصدی معاونت برنامهریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران تشکر و قدردانی نمود.