کد خبر:۱۴۲۱۴۰۴
هشدار سرلشکر رضایی به آمریکا: پاسخ به نقض تفاهمنامه، سریع و کوبنده خواهد بود
سرلشکر محسن رضایی، فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس، با متهم کردن ایالات متحده به نقض مفاد تفاهمنامه خاتمه جنگ، هشدار داد که هرگونه تخطی از این توافق، پاسخی سریع و شدید در پی خواهد داشت.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سرلشکر محسن رضایی در پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس»، موضعی صریح در برابر اقدامات اخیر ایالات متحده گرفت. وی در این پیام تأکید کرد که هرگونه نقض هر یک از بندهای تفاهمنامه، با پاسخی «سریع و کوبنده» مواجه خواهد شد.
این مقام نظامی با اشاره به تخلفات واشینگتن، تصریح کرد که آمریکا از دو محور اصلی تفاهمنامه را نقض کرده است؛ نخست با حمایت از اقدامات نیروهای نیابتی خود در منطقه که منجر به نقض «بند اول» تفاهمنامه شده و دوم با تداوم تنشآفرینی در تنگه هرمز که نقض صریح «بند پنجم» این توافق محسوب میشود.
سرلشکر رضایی در پایان پیام خود تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران نسبت به هرگونه اقدام متجاوزانه یا عهدشکنی در چارچوب این تفاهمنامه، واکنش قاطع نشان خواهد داد.

لینک کپی شد
گزارش خطا