کد خبر:۱۶۷۹۱۹
پیام معاون وزير ارشاد به مناسبت درگذشت چهره ماندگار هنر كهگيلويه و بويراحمد
معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيامي، درگذشت پدر خوشنويسي استان كهگيلويه و بويراحمد، چهره ماندگار هنر استان را تسليت گفت.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاري دانشجو» از ياسوج، دكتر حميد شاه آبادي، طی پیامی در گذشت استاد خوشنويسي و چهره ماندگار هنر استان كهگيلويه و بويراحمد، سید امرالله حسینی را به خانواده ایشان و جامعه فرهنگی هنری و رسانه ای استان کهگیلویه وبویراحمد تسلیت گفت.
در بخش هايي از اين پيام آمده است: درگذشت هنرمند فقید و پرآوازه دیار کهگیلویه وبویراحمد جناب استاد سید امرالله حسینی که تاثر همه اهل هنر را برانگیخت ولی یقینآ آثار بی بدیل ،حسن خلق و شاگردان بی شمار ایشان گنجینه ای است که او را در بین دوستان و داغدارانشان تا روز برانگیخته شدن در محضر الهی زنده نگه خواهد داشت چرا که مقام هنرمند خوشنویس مصداق بارز حدیث حضرت امیر المومنین علی ابن ابی طالب (ع) است که فرمود:خط خوب و زیبا برای فقیر مال،برای غنی جمال و برای دانشمند کمال است ضایعه درگذشت آن عزیز سفر کرده را به خانواده معظم ایشان و اهالی هنرمند آن استان تسلیت و تعزیت عرض می کنم.
لازم به تذكر است، سيد امرالله حسيني، پدر خوشنويسي استان كهگيلويه وبويراحمد و چهره ماندگار هنر اين استان در سال 1338 متولد شد.
وي خوشنويسي را از سال 1364 نزد استاد مرحوم حمید دیرین تلمذ كرده و پس از دو سال مدراک و مدارج خوشنويسي را كسب كرد و از آن زمان تاکنون مسئولیت انجمن شعبه یاسوج و پس از آن انجمن خوشنويسان استان را عهده دار شد.
لینک کپی شد
گزارش خطا