به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از قم، نشست نقد و بررسی فیلم ضد ایرانی آرگو به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم و با حضور دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.
صادق پور، یکی فعال دانشجویی دانشگاه صنعتی قم در این نشست آرگو را فیلمی دانست که جامعه هدف سازندگان آن تنها محدود به مردم ایران نمی گردد.
وی این اثر کمپانی صهیونیستی برادران وارنر را در ادامه سایر فیلم های ضد ایرانی، ضد اسلامی و صهیونیستی این کمپانی نظیر سه گانه ماتریکس، الکساندر و سیصد دانست و فیلم آرگو را نیز آخرین اقدام ضد ایرانی این کمپانی ندانست.
این فعال دانشجویی به ساخت قسمت دوم فیلم سیصد با عنوان نبرد آرتیمیشیا توسط این کمپانی و سایر فیلم های در دست ساخت ضد ایرانی امریکا مثل فیلم تلویزیونی زمانی برای خیانت اشاره کرد و این سلسله اقدامات فرهنگی دشمن را برنامه ریزی گسترده دشمن دانست.
صادق پور از این که ما در مقابل دشمن استراتژی فرهنگی نداریم، ابراز تاسف کرد و افزود: ما به جای آن که در صدد پاسخ گویی به تهاجم فرهنگی غرب از طریق رسانه باشیم، بیشترین همت خود را صرف زد و خورد های فرهنگی و مشاجره های مسئولین بر سر پروژه های بی هدف و بعضا ضد فرهنگی مانند لاله و یک خانواده محترم نموده ایم.
وی دامنه تاثیر گذاری آرگو را در چهار زمینه بیان کرد و گفت: در مرحله اول، آرگو تلاش دارد بر جامعه غرب و مردم اروپا همچون قبل پروژه ایران هراسی و نفرت از اسلام و ایران را القا کند.
این دانشجو لایه دوم تاثیر گذاری فیلم را به طور خاص بر مردم آمریکا دانست و افزود: این فیلم علاوه بر ایران هراسی درصدد است اعتماد و اعتقاد مردم امریکا را به سازمان جاسوسی سیا، به عنوان حامی اصلی مردم امریکا جلب کند.
وی لایه سوم تاثیر گذاری فیلم را بر دولت های همکار امریکا دانست و گفت: امریکا می خواهد با این فیلم با معرفی کانادا به عنوان الگوی همکاری و اطاعت از امریکا، سایر دولت ها را به همکاری با آمریکا برای تحریم علیه دولت ایران ترغیب کند.
صادق پور گفت: در زمینه اصلی تاثیر گذاری آرگو یعنی مردم ایران، این فیلم درصدد است دکترین آنفولانزای نیویورکی که استراتژی فعلی امریکا علیه ایران است القا کند. به این مفهوم که با القای فضای کاریکاتوری و تصنعی از فضای ایران، احساس نفرت مردم ایران را از مردم ایران به واسطه اقدامی که در تسخیر لانه جاسوسی انجام داده اند، هم چنین از خودشان، از حکومتشان و از مذهبشان به وجود آورد.