به گزارش گروه اجتماعی«خبرگزاری دانشجو»،سید جعفر تشکری هاشمی گفت: در بسیاری از شهرهای جهان، برنامهریزی گستردهای برای تأمین تسهیلاتی از قبیل اختصاص مسیرهای ویژه دوچرخهسواری در معابر شهری به اجرا در آمده که انجام و توسعه چنین اقداماتی در تهران به منظور کاهش ترافیک و بهبود محیط زیست یک ضرورت است.
وی کاهش ترافیک، کاهش مصرف انرژی و کاهش آلودگیهای زیست محیطی را از جمله مزایای ترویج دوچرخهسواری در تهران بر شمرد و اظهار کرد: گسترش دوچرخهسواری نه تنها باعث بهبود شاخصهای عملکرد شبکه حمل و نقل و ارتقای مشخصههای زیست محیطی تهران میشود، بلکه به بهبود سلامتی، شادابی و نشاط فردی و اجتماعی جامعه نیز کمک میکند.
معاون شهردار تهران با اشاره به برگزاری مسابقات دوچرخهسواری و ضرورت تقویت این رشته ورزشی در تهران، عنوان کرد: این گونه مسابقات میتوانند زمینهساز احیای سنت دوچرخهسواری باشد چرا که اگر مردم به اندازه قدیم از این وسیله نقلیه استفاده کنند و فرهنگ استفاده از دوچرخه به بخشی از فرهنگ عمومی تبدیل شود، مشکل ترافیک تهران نیز کاهش مییابد.
این گزارش حاکی است در مسابقات دوچرخهسواری باشگاههای کشور در بخش کوهستان که به میزبانی مازندران برگزار شد، تیم دوچرخهسواری سازمان ترافیک در رشتههای دانهیل و کراس کانتری در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان به موفقیت رسید.
بر اساس این گزارش در این مسابقات که با حضور 10 تیم 4 نفره از جمله 39 رکابزن در رشته دانهیل و 35 رکابزن در رشته کراس کانتری در رده سنی بزرگسالان و نیز 23 رکابزن در رده سنی جوانان برگزار شد، مهدی عباسزاده و پرویز مردانی از تیم سازمان ترافیک به ترتیب عناوین اول و سوم این مسابقات را به خود اختصاص دادند.
همچنین در رشته دانهیل نیز اعضای تیم دوچرخهسواری سازمان ترافیک شامل امین تاکندی، حسین زنجان، امین تاکندی و حسن رفیعی به ترتیب به هر چهار عنوان اول تا چهارم این رشته دست پیدا کردند و در پایان مسابقات مذکور این تیم موفق به کسب مقام نخست در هر دو رشته شد.