رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر با اشاره به سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی پیرامون پذیرش قطعنامه و پایان دفاع مقدس گفت: اگر آتشبس لازم بود پس چرا امام (ره) جام زهر را نوشید.
به گزارش خبرنگار احزاب «خبرگزاری دانشجو»، حجتالاسلام روحانی، رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی ایران معاصر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین که امشب در دفتر مرکزی جامعه مهندسین برگزار شد گفت: اگر در کشوری بیماری پیش آید کارشناسان دور هم جمع میشوند و راه علاج را پیدا میکنند و الان 34 سال از انقلاب میگذرد و خطرهای زیادی ما را تهدید کرده و میکند و چهرههای شاخصی نیز در این دوران از دست دادهایم.
رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر افزود: متأسفانه کسی در مورد این بیماری و درد صحبت نمیکند و بررسی نمیکنیم چرا این ریزشها صورت گرفت البته در کنار این ریزشها، رویشها را نیز داشتهایم و درایت مقام معظم رهبری برای ما نعمت بزرگی است و شکرگذاریم.
وی به رفوزه شدن برخی از چهرههای سیاسی پرداخت و گفت: چرا بنیصدرها، میرحسین موسویها و کروبیها یکی پس از دیگری رفوزه شدند؟ چرا احمدینژاد در امتحانی شدیدی و در مرز سقوط و نجات قرار گرفت؟ ما اگر به فکر علاج نباشیم خطر ما را اذیت خواهد کرد.
حجتالاسلام حمید روحانی در ادامه در مورد رابطه خود با کروبی گفت و افزود: کروبی شخصیتی وابسته و دوست قدیمی من بود ولی چرا اینگونه شد و اینها چیزهای است که من را رنج میدهد و ما هر کدام از آنها را که از دست دادیم مانند داغ فرزند برای من است.
وی در ادامه به نامه خود به کروبی اشاره کرد و گفت: من باور نمیکردم که همچنین نامهای را روزی برای آقای کروبی بنویسم.
رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر به پیشرفتهای زمان انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: به جرئت میتوان گفت به اندازه 300 سال قبل از انقلاب پیشرفت کردهایم و دشمن میخواهد این پیشرفتها را با تبلیغات زیر سایه ببرد.
وی با اشاره به طلوع اسلام و خطر جاهطلبی عنوان کرد: جاهطلبی بزرگترین بیماری بود که از زمان حضرت محمد (ص) تا به الان وجود داشته و کسانی که علی (ع) را خانه نشین کردند ریشه جاهطلبی داشتند.
روحانی ادامه داد: آنهایی که مسیر اسلام را به بیراه کشیدند خود مسلمان بودند ولی بیماری خطرناکی داشتند و مداوم به اسلام ضربه میزدند که هیچ کافری نمیتواند آن ضربه را بزند.
این مورخ تاریخ معاصر انقلاب در ادامه به مسئله خودپرستی و مقامپرستی اشاره کرد و گفت: خودپرستی عاملی بود که افراد به شدت توسط آن مسیر را گم میکردند و مأمون و بنیعباس همگی شیعه بودند ولی وقتی به قدرت رسیدند همهچیز را نادیده گرفتند حتی دین و ولایت و امامت را.
حجتالاسلام روحانی به ویژگیهای اسلام ناب محمدی(ص) پرداخت و گفت: اسلام ناب محمدی(ص) با جاهطلبی ناسازگار است و اگر در اسلامی جاهطلبی باشد آن اسلام، اسلام امریکایی خواهد بود.
وی با اشاره به اهمیت اصل ولایت فقیه گفت: دلیل اصلی که بعضی افراد با ولایت مشکل دارند وجود جاهطلبی و خودپسندی در شخصیت آنان است.
رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر با نگاهی به تاریخ اوایل انقلاب گفت: مهندس بازرگان نتوانست در پیچوخمهای انقلاب کاری بکند و رفت برعلیه حکومت اسلامی کتاب نوشت.
این مورخ تاریخ در ادامه به مسئله منتظری اشاره کرد و افزود: خود آیت الله منتظری از کسانی بود که در مورد ولایت و مزایای آن کتاب نوشت ولی به محض اینکه از قائممقامی خلع شد خودش زیر تمام حرفهایش زد و همینطور بنی صدر بعد از به قدرت رسیدن کور و کر شد.
وی به ویژگیهای انسان های خودساخته پرداخت و گفت: یکی از ویژگیهای این انسانها این است که خود را نمیبینند و نه تنها دوست ندارند که از آنها ستایش شود بلکه اگر چنین اتفاقی بیفتد ناراحت نیز میشوند.
مورخ تاریخ معاصر به دلایل عدم شرکت امام خمینی در مراسم ارتحال آیت الله بروجردی اشاره کرد و گفت: امام فرموده بودند من خیلی مایل بودم در این مراسم شرکت کنم ولی وقتی یک بار آمدم برخوردی شد که دیگر نتوانستم بیایم و آن برخورد ناخوشایند از نظر امام تبلیغ بود و امام چنین مردی بود و مردان خدا اینگونهاند و از اینکه تبلیغ شوند ناراحت میشوند.
حجتالاسلام روحانی به خصوصیات زندگی مقام معظم رهبری پرداخت و تصریح کرد: رهبر انقلاب نیز اینگونه بود و همانطوری که در زمان ریاست جمهوری ساده میزیست اکنون نیز اینگونه زندگی میکند.
وی دیگر ویژگی افراد بزرگ را اینگونه برشمرد آنها کسانی هستند که حرف زدن آنها باعث ایجاد مشکل در جامعه نمیشود و بعضی هستند که میگویند ما با ملت اسرائیل دوستایم و به محض اینکه دهان را باز میکنند مشکل برای جامعه درست میکنند.
رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر با انتقاد از کسانی که میخواهند آرمانهای امام را از بین ببرند گفت: همین چندروز پیش یک آقایی مطلبی گفته در مورد افراطیون و آتشبس، ولی باید بدانند اگر آتشبس لازم بود پس چرا امام جام زهر را سرکشید؟
وی در ادامه با انتقاد از این افراد گفت: همین آقا در کتاب خاطرات خود اذعان داشته که از سال 64 به بعد دیگر نباید مرگ بر امریکا گفته میشد و این آقا فکر میکند اگر مرگ بر امریکا نگوییم امریکا با ما دوست میشود و اینها نشانه بیسیاستی و نتیجه خودخواهی است وانسان وقتی خودخواه میشود ترسو تر و بزدلتر به راه خود ادامه میدهد و خود را با کوچکترین اولتیماتوم میبازد.
حجتالاسلام حمید روحانی نقطه ضعف مقام و پول را دلیل اصلی اینگونه افراد دانست و خاطرنشان کرد: این افراد در زمینه مقام و پول نقطه ضعف دارند و دشمنان از همین راه وارد میشوند.
مورخ تاریخ معاصر اسلام در ادامه با انتقاد از محمود احمدینژاد گفت: احمدی نژاد اسیر دست اسفندیار رحیممشائی شده و بیکفایتترین دولت را در تاریخ ایران اسلامی اداره کرده است.
وی در ادامه از احمدینژاد پرسید چرا از مکتب ایرانی حرف میزنی؟ و با این حرفها آن محبوبیت فراوانی که داشت قربانی کرد و اسیر مشائی شد و قدرت و محبوبیت خود را از دست داد.
حجتالاسلام روحانی خاطرنشان کرد: اگر در جایی از ما تعریف شد زیاد خوشحال نشویم و اگر مسئولیتی از ما گرفته شد از این مسئله رنج نکشیم و شیطان در کمین نفس انسان است.
رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر یکی از وظایف مهم جمع حاضر را تلاش برای رسیدن به عاقبتبخیری دانست و گفت: باید فکر اساسی کنیم تا عاقبت به خیر شویم و بدانید خودسرانه نمیشود خود را اصلاح کرد.
وی با بیان اینکه در اسلام بر ولایت فقیه تأکید شده خاطرنشان کرد: ولایت فقیه برای همین است که خودسرانه نمیشود اصلاح کرد و راه درست را پیدا کرد و به خاطر همین، اینقدر بر ولایت فقیه در اسلام و در نظر امام (ره) تأکید شده است.
حجتالاسلام حمید روحانی مهمترین ویژگی این ملت را ولایتمداری دانست و گفت: شهدای عزیز ما نیز بر ولایت تأکید داشتند و اگر میخواهیم اسلام و انقلاب را حفظ کنیم باید به اصل ولایت فقیه اهتمام ویژه داشته باشیم.
وی با تبریک فرارسیدن هفته وحدت به اهمیت وحدت اشاره کرد و گفت: ملتی که این نظام را آفریدند نه چپ بودند و نه راست و نه اصلاح طلب و نه اصولگرا و این واژهها وارداتی است بلکه همه این افراد فارغ از این کلمات وحدت داشتند.
این مورخ تاریخ معاصر با انتقاد از جناحبندیهای موجود در کشور گفت: اکثر این افراد در فکر این هستند که جناح و حزب مورد نظر خودشان را به قدرت برسانند ولی مردمی که در دهه فجر باعث پیروزی انقلاب شدند فارغ از این جملهها و کلمهها بودند.