آخرین اخبار:
کد خبر:۲۳۳۶۱۰
مدیرکل روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی:

فاز دوم پروژه قزوین-الموت-تنکابن بزودی آغاز می‌شود

مدیرکل روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی گفت: عملیات اجرایی فاز دوم پروژه قزوین-الموت-تنکابن بزودی با حضور مقامات عالی رتبه کشوری آغاز می‌شود.
فاز دوم پروژه قزوین-الموت-تنکابن بزودی آغاز می‌شود

به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، سید قاسم بی نیاز گفت:  همزمان با پیشرفت 60 درصدی فاز نخست پروژه قزوین-الموت-تنکابن، عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه از الموت تا تنکابن بزودی با حضور مقامات عالی رتبه کشوری آغاز می‌شود.


مدیرکل روابط عمومی وزارت راه وشهرسازی اظهار داشت: فاز دوم پروژه قزوین-الموت-تنکابن از روستای شهرک تا حدفاصل روستای جورهلوان و جیر سربالان به طول 52 کیلومتر احداث می‌شود و ادامه آن تا کمربندی تنکابن به صورت بهسازی راه موجود ادامه می یابد.


وی افزود: هزینه اجرای فاز دوم پروژه قزوین-الموت-تنکابن 411 میلیارد تومان است که مقرر شده در زمان سه سال توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا اجرا شود؛ وزارت راه و شهرسازی هزینه اجرای پروژه را از محل فروش سهام شرکت‌های دولتی قابل واگذاری، تامین خواهد کرد.


بی نیاز تصریح کرد: فاصله قزوین تا تنکابن از طریق پروژه مذکور به طول 148 کیلومتر است که 93 کیلومتر آن در استان قزوین و 55 کیلومتر در استان مازندران واقع شده؛ این در حالی است که مسافت فعلی قزوین تا تنکابن 330 کیلومتر است که با احداث پروژه راه اصلی قزوین-الموت-تنکابن، طول مسیر 182 کیلومتر کاهش می یابد.


مدیرکل روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی بیان داشت: پیشنهاد احداث پروژه راه اصلی قزوین-الموت-تنکابن در سفر مقام معظم رهبری در سال 82 مطرح و مورد تصویب معظم‌له قرار گرفت و با اعلام موافقتنامه طرح در سال 85، عملیات اجرایی فاز نخست پروژه از قزوین تا روستای شهرک الموت به طول 62 کیلومتر آغاز شد که هم اکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


وی یادآور شد: احداث این پروژه در حمل و نقل مواد اولیه، نیروی انسانی و محصولات کشاورزی برای منطقه که ظرفیت بالایی در کشاورزی، صنعت و گردشگری دارد، نقش بسزایی خواهد داشت و با توجه به اینکه منطقه الموت با داشتن بیش از 90 روستا از راه اصلی مناسب برخوردار نیست با احداث محور فوق مشکل منطقه الموت نیز مرتفع می‌شود.


بی نیاز بیان کرد: با احداث پروژه قزوین-الموت-تنکابن ترافیک استان‌های غرب، شمال‌غرب و مرکزی کشور از طریق این جاده به شهرهای شمالی کشور توزیع شده است و علاوه بر توزیع ترافیک کاهش چشمگیری در زمان مصرف سوخت در پی خواهد داشت.


مدیرکل روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: پروژه قزوین-الموت-تنکابن موجب کاهش 182 کیلومتری مسیر موجود می‌شود که کاهش مصرف چهار میلیون و 800 هزار لیتر سوخت در سال را در پی دارد.


وی افزود: فاز دوم پروژه قزوین-الموت-تنکابن به طول 52 کیلومتر می باشد که 21 کیلومتر آن در استان مازندران و 31 کیلومتر آن در استان قزوین است.


بی نیاز گفت: این پروژه دارای 26 دستگاه تونل است که طولانی‌ترین آن 4300 متر طول دارد و عرض پیش بینی شده در این پروژه 11 متر می باشد.


مدیرکل روابط عمومی وزارت راه وشهرسازی در پایان بیان داشت: احداث راه‌های جدید و متعادل کردن ترافیک و توزیع سفرها به شهرهای شمالی در نقاط مختلف ضروری به نظر می رسد و از آنجا که در حد فاصل جاده چالوس تا جاده قزوین-رشت محوری برای رسیدن به شهرهای شمالی وجود ندارد، مطالعات انجام شده نشان داد که جاده قزوین-الموت-تنکابن گزینه مناسب برای اتصال به شهرهای شمالی است.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار