به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: اتوبوس های دوکابین بی آر تی با طی مسیر 1518 کیلومتری بندرعباس تا تهران، هفته آینده وارد پایتخت می شوند.
وی با اشاره به این که این اتوبوس ها با تأکید شهردار محترم تهران و حمایت شورای اسلامی شهر تهران خریداری شده اند، اظهار کرد: صد در صد اعتبار مورد نیاز خرید اتوبوس های مذکور بدون کمک دولت و صرفاً از محل عوارض مردم تهران تأمین و پرداخت شده است.
وی با بیان این که شهردار محترم تهران همواره بر امکان استفاده شهروندان تهرانی از بهترین امکانات و تجهیزات تأکید دارند، تصریح کرد: بر اساس دستور ایشان بخش اعظم اتوبوس های جدید به خطوطی که در نیمه جنوبی شهر واقع شده اند، اختصاص پیدا خواهد کرد.
معاون شهردار تهران با اشاره به این که با افزایش این 300 دستگاه اتوبوس روزانه حداقل 600 هزار نفر به ظرفیت جا به جایی مسافر ناوگان اتوبوسرانی تهران افزوده می شود، اضافه کرد: با ورود این اتوبوس ها، مردم تهران که سومین سال متوالی است که از دریافت اتوبوس از سوی دولت محروم می باشند، با آرامش بیشتر و سختی کمتری از ناوگان اتوبوسرانی استفاده می کنند.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که این اتوبوس ها به محض رسیدن به تهران و انجام سرویس وارد خطوط بی آر تی و منطقه ای می شوند، گفت: با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده، اتوبوس های مذکور با تأکید بر مناطق جنوبی شهر در خطوط بی آر تی و منطقه ای مشغول به کار خواهند شد.
رییس هیأت مدیره شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به ورود نخستین متروباس سه کابین هیبریدی به خط 2 بی آر تی از روز دوشنبه 20 خرداد و ورود 300 دستگاه اتوبوس جدید به خطوط مختلف بی آر تی و منطقه ای در هفته آینده، می توان با افتخار اعلام کرد سامانه اتوبوسرانی تندروی تهران عملاً به یکی از مدرن ترین سامانه های اتوبوسرانی دنیا تبدیل شده است.