به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، اظهار کرد: خط 9 سامانه اتوبوسهای BRT یکی از مهمترین خطوط این شبکه خواهد بود که پیش بینی میشود در همان ابتدای کار بتواند روزانه 100 هزار مسافر را جابه جا کند که به مرور زمان به تعداد مسافران این خط افزوده خواهد شد.
وی ادامه داد: برای راه اندازی و بهره برداری از این خط تمهیدات لازم پیش بینی شده چنانچه در آغاز کار 80 دستگاه اتوبوس دوکابین و تک کابین در این مسیر به کارگیری خواهد شد.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران خاطر نشان کرد: این خط یکی از طولانیترین خطوط اتوبوسهای BRT محسوب میشود که با طول حدود 33 کیلومتر از شهرری تا مینی سیتی ادامه مییابد.
وی تصریح کرد: خط 9 اتوبوسهای BRT با 3 خط دیگر اتوبوسهای تندرو تقاطع دارد و به طور متوسط هر 700 متر یک ایستگاه در مسیر این خط پیش بینی شده است تا شهروندان دسترسی راحتی به خط و ایستگاهها داشته باشند.
سنندجی در پایان گفت: خطوط اتوبوسهای تندرو توانستهاند جایگاه ویژهای را در جابه جاییهای روزانه پایتخت به دست بیاورند که با احداث خطوط جدید و تکمیل این شبکه میتوانیم شاهد افزایش چشم گیر حجم سفرها با خطوط BRT در تهران باشیم.