به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، نشست خبری نجات یافتگان تشکیلات بهائیت عصر روز گذشته (دوشنبه) در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شد.
در این نشست ایمان شجاعی، سیدجواد زمانی، همت فهیمی، سیدبهنام هاشمی، مهناز رئوفی، فخری داوری، حسین جهانگیری، عطاالله قادری و بهرام کمالی از نجات یافتگان این تشکیلات و سیدکاظم موسوی به عنوان کارشناس به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
سیدکاظم موسوی در ابتدای این نشست با بیان اینکه قدرتهای سلطهگر برای خارجکردن شیعه از صحنه و برای رسیدن به آمالشان سعی کردند با امام شیعه مقابله کنند، گفت: 170 سال قبل دشمنان توسط میرزا علیمحمد شیرازی شروع به نمونهسازی کردند و با دادن وعدههایی او را وادار کردند که مدعی امامت شود.
وی با اشاره به تداوم این تشکیلات در طول تاریخ افزود: ما شاهد بودهایم که چگونه حمایتهای خارجی باعث تداوم حضور این فرقه شده است؛ تاریخچه این تشکیلات براساس گفتههای اندیشمندان براساس خیانت بوده است.
این کارشناس ادیان با تاکید بر اینکه جریان باب و بهائیت جزو دین به حساب نمیآیند، خاطرنشان کرد: این جریان براساس ساختار یک جریان حزبی شکل گرفته و به دین ارتباطی ندارد. بابیت و بهائیت دو حزب صهیونیستی هستند که توسط نظام سلطه ادامه حیات داده است؛ آن روز با حضور انگلیس و روسیه شکل گرفت و امروز با حمایت آمریکا و اسرائیل تداوم حیات داده است.
موسوی با اشاره به ترس عدهای از بهائیان جدا شده از این تشکیلات برای اعلام رسمی این جریان، گفت: اینها از گروه سفاک صیانت میترسند و توان اقرار به شیعه شدن را ندارند. این گروه به فرزند فردی که شیعه شده است، دارویی خوراندهاند که دچار بیماری روانی شده است.
وی در پاسخ به این سوال که تشکیلات بهائیت تحت رهبری چه فردی هستند و چگونه فعالیت میکنند، اظهار داشت: پایداری بهایئت حاکی از حمایتهای بیرونی از این جریان است که اگر این حمایت نبود، این تشکیلات 170 سال ماندگاری نداشت. مدیریت این مجموعه از لندن، واشنگتن و تلآویو است.
عطاالله قادری یکی از نجاتیافتگان تشکیلات بهایئت درباره نحوه جذب این فرقه گفت: بهائیت افراد خاص را تحت عنوان مبلغ با شیوههای مختلف جذب میکند و در کلاسهای مختلف شیوههای خاص را به این افراد تعلیم میدهد تا این افراد با شگردهای خاص خودشان را در دل مسلمانان جا بیندازند و آنان را مجذوب خود سازند.
وی ادامه داد: این ابتدای کار است که مسلمان را وادار کنند که درباره فرد بهاییای که همسایهاش است، بازنگری کند؛ همین مرحله اول گرایش و جذب را ایجاد میکند تا بعد از این، فرد مسلمان به دنبال پاسخهایی برای خود میرود. اشکال کار اینجاست که فرد به جای رجوع به روحانیت، خود به تنهایی دنبال جواب میرود و در این راه از کتب بهائیت استفاده میکند که این نتیجهای جز پیروزی بهائیان ندارد.
این نجات یافته بهائیت تاکید کرد که مردم نباید تحت تاثیر این رفتارها قرار بگیرند. در گذشته نسبت به حضور یک بهایی در یک محله حساسیت وجود داشت ولی اکنون این حساسیت وجود ندارد و این وظیفه مسئولین است که این حسیاسیت را در مردم بوجود بیاورند.
قادری یکی دیگر از شگردهای جذب مسلمانان را به کارگیری آنان در کارخانههای بهائیت دانست و تصریح کرد: به عنوان مثال یک بهایی، یک مسلمان را در کارگاهش استخدام میکند و بالاجبار در حین کار او را تحت تعلیمات خاص قرار میدهد تا فرد جذب تشکیلات شود.
مهناز رئوفی از دیگر نجاتیافتگان بهائیت نیز در اینباره گفت: یک بهائی از کودکی تا کهنسالی هویت تبلیغی دارد و هیچگاه یک فرد عادی به حساب نمیآید. کودک در سالهای ابتدایی در کلاسهای گلشن توحید (مهدکودک) و پس از آن کلاسهای درس اخلاق و بعد کلاسهای ضیافت 19 روزه و کمیسیونهای نوجوانان و جوانان و... شرکت میکند؛ در تمام این مقاطع به فرد بهائی آموزش میدهند که در برخورد با مسلمانان چه بگوید و چه روشی را برای جذب به کار گیرد.
وی ادامه داد: همه بهائیان در ابتدای ساکن با برخورد حسنه و اخلاق محترمانه کاری میکنند تا همه تصور کنند این فرد بهایی انسانی با اخلاق و مهربان است اما من چون خود مبلغ بودم، میگویم که تمام بهائیان به غیر از جامعه خود هیچ جامعه دیگری را به اندازه یک انسان محترم، به حساب نمیآورند. آنها راحت میگویند که باید کمر مسلمانان را شکست.
این جدا شده از فرقه بهائیت از طرح مسائلی برای جذب افراد خوشگذران و مادیگرا گفت و تصریح کرد: این فرقه اصلاً سمت علما نمیروند و بیشتر به سوی عوام و روستائیان میروند و شروع به ایرادگیری پیدرپی میکنند و با نشان دادن در باغ سبز که پاسخ پرسشهای شما در آنجاست، افراد را جذب کنند.
رئوفی درباره آداب و رسومهای فرقه بهائیت نیز گفت: بهائیت آداب و رسوم خاصی از خود ندارد.
به عنوان مثال در بیتالعدل که در اسرائیل مستقر است، 9 نفر عالم بهائیت هر دستوری در هر رابطهای بدهند، باید همه بهائیان از آن اطاعت کنند؛ حتی اگر در مسائل شخصی باشد.
ایمان شجاعی افزود: ما به خاطر بهائی بودن هیچگاه مورد آزار و اذیت قرار نگرفیتم ولی در سازمان ملل نماینده بهائیها مدعی میشود که به خاطر بهائی بودن با افراد برخورد میشود. من این ادعاها را از اساس رد میکنم.
این نجاتیافته از فرقه بهائیت در ادامه به یک نمونه از برخورد با بهائیت پرداخت و تصریح کرد: با اینکه بهائیت میگوید در سیاست دخالت نکنید ولی در سال 88 بهائیان از رای دادن سخن میگفتند. بعد از انتخابات هم در جریان آشوبها زمانی که چند بهایی را گرفتند، ماجرا و نقش آنان مشخص شد. چه کسی مجوز شرکت در انتخابات را 4 سال پیش داد؟ چرا امسال در انتخابات شرکت نکردند؟
شجاعی با تاکید بر اینکه تبعید و بازداشت بهائیان به جهت انجام جرم بوده است، خاطرنشان کرد: در طایفه ما افرادی بودند که بازداشت شدند ولی این افراد بدون مجوز اقدام به تاسیس مهدکودکی کردند که در آن جزوههای بهائیت تدریس میشد.
وی درباره پذیرش آزادی مذهب در تشکیلات بهائیت گفت: اگر آنها آزادی را قبول داشتند که ما را طرد نمیکردند. یکی از ستونهای فرقه ضاله بهائیت جستجوی حقیقت است اما آیا فرد در 15 سالگی میتواند بگوید میخواهم مسلمان شوم؟ در این صورت خانواده او را طرد میکند.
این نجات یافته از بهائیت با بیان اینکه آزادی یعنی اینکه زمانی که من مسلمان شدم، پدرم جلوی ازدواج مرا نمیگرفت، خاطرنشان کرد: این فرقه به برادر کوچک من همه چیز داد تا من تحت تاثیر قرار بگیرم و بازگردم. کدام بهائی اجازه دارد ردیه بهائیت بخواند؟
شجاعی به وضعیت خود در دوران پیش از اسلام آوردن اشاره کرد و گفت: اگر من به جلسه اخلاق روز جمعه نمیرفتم، پدرم را در میآوردند. اگر نمیرفتم، هیئت صیانت به در خانه میآمد و تذکر میداد.
حسین جهانگیری نیز در تکمیل سخنان شجاعی گفت: قبل از انقلاب کسانی را که از بهائیت جدا میشدند، میزدند ولی الان طرد میکنند؛ من از زمانی که مسلمان شدهام، خیلی رنج کشیدم و فهمیدم که این فرقه دستنشانده است.
عطاءالله قادری نیز درباره نگاه این فرقه به حقوق بشر گفت: زمانی بهائیت سعی دارد خود را مظلوم نشان دهد و در مراجع بینالمللی علیه کشور فعالیت کند که یا جامعه غافل است و یا اینکه کسی کاری به آنها ندارد؛ اینها در این شرایط سعی میکنند برای خودشان مشکل ایجاد کنند تا علیه کشور از آن استفاده کنند.
وی با اشاره به فعالیت کاظمزاده به عنوان رئیس محفل ملی بهائیت در آمریکا درخصوص قطعنامه ضدحقوق بشری علیه کشورمان، تصریح کرد: بهائیت هم که زاده صهیونیسم است، همچون صهیونیست که با هولوکاست تلاش کرد کشوری را برای خود ایجاد کند، کاری میکند که مردم را نسبت به خود بدبین کند و آن را علیه کشور به کار گیرد.
قادری اظهار داشت: این فرقه به دنبال این است که در مجامع بینالمللی نامش تکرار شود؛ خواه این تکرار له او باشد یا علیهاش، فرقی نمیکند.
کارشناس بهائیت نیز درباره سابقه فعالیت این فرقه علیه انقلاب اسلامی گفت: پس از تسخیر لانه جاسوسی اسنادی به دست آمد که بهائیان 12 روز پس از پیروزی انقلاب، نخسیتن پرونده را علیه کشورمان فعال کردند.
همچنین فخری داوری درباره تفاوتهای زن مسلمان و زن بهایی خاطرنشان کرد: زن مسلمان اخلاق پسندیده بانو فاطمه زهرا را دارد. او پاکدامن است و سعی میکند فرزندان خوبی را به جامعه تحویل دهد اما بهائیت هیچ ندارد و تنها شعار میدهد. اگر فرزندان به کلاسهای اخلاق نمیرفتند، ما را محکوم میکردند. تعلیم و تربیتی که آنها به فرزندان ما میدادند، باعث فساد میشد ولی مادر مسلمان چنین چیزی را برای فرزندش نمیپسندد.
مهناز رئوفی نیز در تکمیل سخنان داوری اظهار داشت: در بهائیت یک الگو بیشتر نیست و آن هم فردی به نام زرینتاج است که بها او را قرهالعین نامید و بعدها به خاطر کتمان سوابق فسادش او را طاهره (پاک) نام نهادند. این زن در قلعه شیخ طبرسی با لباس حریر و بیحجاب در جمع مردان ظاهر شد و عملاً از آن زمان کشف حجاب آغاز شد و از عدم تفاوت زن و مرد گفتند.
وی با بیان اینکه در تعالیم بهائی مرزی برای حجاب تعیین نشده است، افزود: برای ما مبلغینی از خارج کشور میآمد و سیستم میگفت که اینها باید برای شما الگو باشند.
این نجات یافته از بهائیت تصریح کرد: در بهائیت میگویند زن میتواند 9 الی ما شاالله همسر داشته باد و میتواند اگر در خانه شوهر بچهدار نشد، در خارج از منزل فرزنددار شود و به خانواده بازگردد.
کارشناس تشکیلات بهائیت نیز در پاسخ به این سوال که منابع مالی بهائیت از کجا تامین میشود، گفت: هر گروهی سعی میکند منابع مورد نیاز خود را تامین کند و این جریان هم از فضای باز کشور برای این موضوع استفاده کرده و اکنون در حال درآمدزایی است.
وی با تاکید بر عدم سالم بودن این مجموعه، به بحت پولشویی و فرار از مالیات آنها اشاره کرد و اظهار داشت: در سال 1362 دادستان وقت که اعلام غیرقانونی بودن این تشکیلات را کرد، بدین خاطر بود که اینها دست به احتکار کالا زده بودند البته این جریان در هر کشوری قرار بگیرند، همینگونه عمل میکنند. به عنوان مثال در سال 2006 علیه کشور هندوستان جاسوسی میکردند، در ایران نیز شرکت آچیلاندر برای تامین منافع فرار مالیاتی داشت.
جهانگیری درباره ممانعت از فعالیت اقتصادی بهائیان در ایران و چگونگی کسب ثروت آنان گفت: در زمان جنگ که ملت دنبال جنگ بودند، اعضای بهائیت زمینهای شهرهای بزرگ را به مفت خریدند و ارباب شدند. امروز یک سری از مشاغل همچون عینکسازی و واردکنندگی قطعات بوش آلمان در دست بهائیان است.
مهناز رئوفی نیز با بیان اینکه بهائیان از نظر فعالیت مالی و صنفی مشکلی ندارند، خاطرنشان کرد: اگر آنها در فعالیتشان به مشکلی برمیخورند، به خاطر مشکلاتی است که در جامعه همچون تخریب اسلام و روحانیت و اعتقاد به امامت ایجاد میکنند.
شجاعی نیز درباره رویکرد بهائیت نسبت به ملیگرایی با بیان اینکه یکی از اصول بهائیت عدم دست گرفتن اسلحه است، گفت: در جنگ تحمیلی هیچ بهائی اجازه شرکت در جنگ را نداشت ولی در جنگ آمریکا با عراق سربازهای بهائی مردم مسلمان عراق را میکشتند.
موسوی کارشناس فرقه بهائیت نیز با تاکید بر اینکه در ایران بهائیان تا پیش از تبلیغ بهرهمند ار موهبتهای نظام هستند، گفت: کشورهای اروپایی نیز اجازه تبلیغ فرقهها را در کشورشان نمیدهند.
همي فقط بلديد بگيد تقلب شده:)