به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، شهرام جباریزادگان با اشاره به این که سالمندان و خردسالان بیشترین درصد تلفات عابران پیاده را تشکیل میدهند، افزود: خردسالان به دلیل این که درک درستی از میزان سرعت وسایل نقلیه ندارند، بدون توجه به خودروهای عبوری به وسط خیابان میدوند و سالمندان نیز به دلیل کاهش قوای جسمی و کم توانی در حرکت و نداشتن سرعت عمل، دچار حادثه میشوند.
وی با بیان این که سالمندان از گروههای پر خطر در زمینه حوادث ترافیکی محسوب میشوند، اظهار کرد: بسیاری از این مرگ و میرها به خاطر گذر عابران پیاده از محلهایی غیر از پلهای هوایی یا خطکشیهای عابر پیاده اتفاق می¬افتد و افزایش سن سالمندی در جامعه، ایجاب میکند رانندگان هنگام رانندگی توجه بیشتری به عابران پیاده به ویژه سالمندان داشته باشند.
معاون آموزش سازمان ترافیک با تاکید بر این که سالمندان نباید در جامعه نادیده گرفته شده و در برنامهریزی ها به فراموشی سپرده شوند، تصریح کرد: در چند سال اخیر مدیریت شهری گامهای مثبتی جهت ایمن سازی فضاهای شهری و مناسبسازی ناوگان حمل و نقل عمومی برداشته اما به دلیل عدم وجود قوانین حمایتی در خصوص سالمندان، راهی طولانی در پیش است.
جباریزادگان با اشاره به این که باید به حدود 10 میلیون جمعیت بالای60 سال کشور از جمله حدود یک میلیون سالمند پایتخت بیشتر توجه شود، اضافه کرد: توجه به ایمنی سالمندان از اهمیت ویژهای برخوردار است و علاوه بر مسئولان، رانندگان نیز باید به این عزیزان توجه کنند و این گونه نباشد که یک عبور ساده از عرض خیابان برای سالمندان به کابوس تبدیل شود.
وی در پایان با بیان این که سالمندى دوره کمال انسانى است و فردی که به این دوران می رسد انتظارات و توقعات خاصی از خانواده و جامعه خود دارد، خاطرنشان کرد: یکی از سادهترین اقداماتی که پدر و مادرها به منظور احترام به سالمندان می-توانند به فرزندان خویش آموزش دهند، این است که هنگام استفاده از اتوبوس و مترو صندلی خود را در اختیار این عزیزان قرار دهند.