به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: در این هشت سال با ایجاد و توسعه زیرساخت های شهری تلاش کردیم تا نگذاریم فاصله بین جنوب و شمال شهر بیشتر شود و حتی این فاصله کمتر نیز شده است.
وی با تاکید بر این که مناطق شرق و جنوب شهر نسبت به مناطق غرب و شمال شهر از امکانات کمتری برخوردار می باشند، اعلام کرد: هر چند اقدامات خوبی در زمینه عمران شهری در این مناطق انجام شده اما مناطق مذکور هنوز جای کار بسیاری داشته و نیاز به اقدامات بیشتری دارند.
معاون شهردار تهران مناطق مرکزی شهر مانند مناطق 9 و 10 را به دلیل تراکم زیاد جمعیت و خودرو، مشکلات زیرساختی و محدودیت معابر، از مناطقی دانست که نیازمند حرکت جدی تر و فعالیت بیشتری هستند و اظهار کرد: بار مسئولیت مدیریت شهری علاوه بر مناطق شرق و جنوب تهران، نسبت به این مناطق نیز بیشتر است.
مهندس تشکری هاشمی کار و تلاش هر چه بیشتر و سعی در توسعه رفتار اسلامی و انسانی در شهر را وظیفه مدیریت شهری اعلام و تصریح کرد: این رفتار باید در دل و جان تمام خدمت گزاران شهر از جمله رانندگان حمل و نقل عمومی جاری و ساری شود.
وی مناطق 9 و 10 را به دلیل پیچیدگی های مختلف، مناطقی دانست که دارای مشکلات بیشتری هستند و اضافه کرد: یکی از عمده ترین این مشکلات در حوزه ساخت و ساز است که توسعه حمل و نقل عمومی در این مناطق را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.
معاون شهردار تهران مدیریت منابع انسانی در حوزه وسایل نقلیه عمومی را یکی از اصلی ترین محورهای ارتقاء و بهبود خدمات این حوزه دانست و اظهار کرد: آموزش رانندگان حمل و نقل عمومی که آخرین مورد آن را در زمینه آموزش رانندگان سرویس مدارس شاهد بودیم، از همین نوع نگاه ناشی می شود.
مهندس تشکری هاشمی عمل کردن به جای حرف زدن برای حل مشکلات مردم را سرلوحه فعالیت مدیریت شهری در دوره جدید عنوان و تصریح کرد: موظف ایم با مردم رفتاری توأم با کرامت، عدالت، انصاف، محبت و مروت داشته باشیم.
وی در پایان با تاکید بر این که آموخته ایم مانند دوران دفاع مقدس با روحیه جهادی کار و تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: رانندگان حمل و نقل عمومی نیز از طریق خوش خلقی نسبت به مسافران خود و خدمت هر چه بیشتر به شهروندان که در نوع خود توفیق بزرگی محسوب می شود، می توانند نشان دهنده این روحیه باشند.