نمونه هایی نظیر زیر سوال بردن نصب و خلافت امیرالمومنین(ع) (روزنامه بهار)، اهانت به حضرت صدیقه کبری (مجله چشم انداز) و امروز، زیر سوال بردن حکم و نص قرآن مبین در خصوص شهادت مرد و زن، در رسانه ها، برون دادهایی شومی است که اعتقادات دینی و مسلمات قرآنی را هدف گرفته است.
گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»؛ یک ماه و نیم پیش رهبر انقلاب در دیدار بمناسبت روز 13 آبان، هشدار تکان دهنده ای در خصوص «خط نفوذ» در مطبوعات دادند و از مواجب بگیرانی (یا ساده لوحان بی مزد و مواجبی) که خط تبلیغاتچی های خارجی را در داخل به پیش میبرند، یاد کردند.
این هشدار، یک هشدار کلیدی و کم سابقه بخصوص پس از هشدارهای سال 78 و 79 رهبری درباره «خط نفوذ» رسانه ای است. جریان نفوذ در بخش های مختلف سیاسی (داخلی و خارجی)، امنیتی، اقتصادی و بخصوص فرهنگی با راهبردها و دستورکارهای واضحی عمیقاً فعال شده است و مواجهه مسامحه گرایانه و منفعلانه دستگاههای مسئول نیز همان فضای تنفسی را که جریان مذکور بعنوان حداقلی ترین رهاورد نتیجه انتخابات خرداد 92 در طلب آن بود، دو دستی تقدیم این جریان کرده است.
نمونه هایی نظیر زیر سوال بردن نصب و خلافت امیرالمومنین(ع) (روزنامه بهار)، اهانت به حضرت صدیقه کبری (مجله چشم انداز) و امروز، زیر سوال بردن حکم و نص قرآن مبین در خصوص شهادت مرد و زن(روزنامه قانون)، در رسانه ها، برون دادهایی شومی است که اعتقادات دینی و مسلمات قرآنی را هدف گرفته است.
در چند وقت گذشته اهانتی دیگر با عنوان «آتشی زیر خاکستر» در مجله چشم انداز ایران (نزدیک به نهضت آزادی) منتشر شده بود که نویسنده با نیت دلسوزی برای حکومت(!) اقلیت های مذهبی را آتشی زیر خاکستر سرد دانسته است. نویسنده به بهانه محور قرار دادن وحدت شیعه و سنی در کشور دچار لغزش شده و خواسته(!) یا ناخواسته به ائمه اطهار علیهم السلام و حضرت زهرا(س) توهین کرده است. در این مطلب درباره توجه بیش از حد شیعیان به حضرت زهرا(س) آمده است: «بعد از جنگ (تحمیلی) توجه به ایشان نسبت به سایر ائمه برجسته تر شد و رویکرد به ایشان نیز متفاوت شد. به تدریج مهم ترین فاز زندگی ایشان در روزهای اول پس از وفات پیامبر اعلام شد و برخورد خلیفه دوم با ایشان برای گرفتن بیعت از ساکنین منزل ایشان و حوادث گفته شده در این مورد پررنگ شد. پیش از آن درگذشت آن حضرت به عنوان وفات یاد می شد که به تدریج عنوان شهادت جایگزین شد و در رسانه ها هم رایج شد.»
در آستانه عید غدیر امسال نیز یک یادداشت توهین آمیز به حضرت امیرالمومنین در روزنامه بهار موجب آزرده خاطر شدن دوستداران ائمه اطهار(ع) شد. خیلی ها اعتقاد داشتند که با آغاز فعالیت دولت جدید، یاوه گویان و روشنفکرمابان گذشته با توهم باز شدن فضای ولنگاری رسانه ای احیا خواهند شد. چاپ مقاله توهین آمیز در روزنامه بهار زنگ خطر ورود این افراد را به صدا درآورد و گویا قرار است هرازگاهی شاهد این توهین ها و یاوه بافی ها باشیم.
در عین حال، تصور می کنم عجله جریان نفوذ برای برهنگی و نمایش عمق درونیات خود یعنی ضدیت با اصل اسلام، کار دست این جریان خواهد داد. جریان نفوذ اگر می توانست آتش تند پرده دریش را مهار کند و در زیر خاکستر با لایه های بعدی نگرشی و رفتاری ذهن عمومی بازی کند، دیرتر رسوا میشد. تجربه نشان داده است که در ایران عزیز، در افتادن با باورهای دینی زود از مردم سیلی می گیرد. سالگرد 9 دی 88 نزدیک است...
باز دوباره اين بي دين و ايمان ها شروع کردن مثل دوره ي قبل در اصلاحات پس اين اعتدالشونم الکي بود .....
من بودم همه ي اين روزنامه ها رو مي بستم بعد يه محازات درست و حسابي ميکردم که درس عبرت براي بقيه بشه
آقاي تساهل طلب وزارت ارشاد که اين روزها BBC فارسي خانه اش شده و عکسش هم در وزارت ارشاد در سايه ي بي بصيرتي و شايد هم .... ي مسئولين جديد اين وزارت خانه روي ديوار هم بالا رفته، اينجا نيست و عجب وزارتي مي کند توي بلاد اسلامي ما!!!!!!!!!!!!!!
گرچه در طول تاريخ امپراتوري زر وزور تزوير هدفي مشترک وهم سو با اين ها رادنبال کرده اند و شايد به عبارتي ايشان از ايادي آن امپراتوري باشند ولي نکته مهم اينست که هر که با آل علي (ع) در افتاد ورافتاد امروز در روز اربعين شاهد بزرگترين اجتماع انساني در نشان دادن ارادت خود به آستان ائمه معصومين هستيم با اين وجود ما هم در لحظه مقتضي به وظيفه خود در پاسداشت مقام ومنزلت ائمه عمل خواهيم کرد
از ميمون خطاب کردن مقلدين توسط هاشم آغاجري گرفته ، تا خشونت طلب خوندن امام حسين (ع) و العياذ بالله استيضاح امام زمان (عج) به خاطر دير آمدن شان از زبان اکبر گنجي ملعون و امثالهم گرفته ... در زمان اصلاحات اتفاق افتاد .
و ادامه شوم اونها باز فکر کردن که دوباره فرصت مغتنمه ...
اما کور خوندن
ما بچه هاي نه دي هستيم و مي دونيم که به موقعش دستمون رو کجا و تو کدوم صورت بخوابونيم ...
يا علي
حق دوست
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
سلام شما قراني عمل کنيد :قل هاتوا برهانکم ان کنتم صادقين. سعدي:دلايل قوي بايدومعنوي/ نه رگهاي حجت به گردن قوي
سلام
از آنجايي که اسلام مرد را مکلف کرده تا به همسر خود نفقه بدهد ،زنان از اين گفته اسلام حمايت کرده و آن را عملي واجب و درست ميدانند.ولي به طور هم زمان با اين موضوع ، داراي ادعاي آزادي کامل نيز هستن.آيا اين دو با هم تناقض ندارد؟
اميد
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
طبق آيات قرآن زنان ومردان دراعتقاد واعمال و بهشت وجهنم به معناي انسان ياتعبيرناس وياتعبيرمؤمنات ومؤمنين مردان وزنان مؤمن ويابرعکس خطاب کرده است وهيچ فرقي بين زن ومرد دراصل وجود ندارد اگر فرقي هست بنابرتوانائي هاي جسمي وفردي درفرعيات است که آن راهم خداوند براساس اينکه ضرري به زن نرسد وموجب سوء استفاده قرارنگيردقوانيني قرارداده است وهرکس معرفت به خداداشته باشد مي داندکه خداوندخيربنده اش رامي خواهد وازهمه مهربان ترورحيم تراست .
حميد م.
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
من که متوجه منظورت نشدم.
فکر کنم اين دوستان هم دقيقا به همين دليل بهت منفي دادن.
سلام
بايد بريد جواب در کمال پررويي شون رو ببينيد. ديدن صداي همه در اومده اومدن مثلا درستش کنن چندتا جوابيه مخالفين رو چاپ کردن.
بايد بهشون گفت شما اگه قصدي نداشتيد چرا همون موقع که داشتيد اين مصاحبه رو چاپ مي کرديد نظر مخالفش رو هم کنارش چاپ نکرديد؟
حنده دار اينجاست که گفتن منظور ما از لغت تبعيض معناي لغويش بوده نه معناي عرفي اون. آخه نه اينکه مردم وقتي روزنامه ميخونن کتاب لغت دستشونه !!!
فکر کردن با يه مشت احمق طرفند. جوابيه اي که چاپ کردن بيشتر آدمو حرص ميده
با سلام
به گفتة يکي از ائمه بزرگوار، خدا را شکر دشمنان ما را احمق آفريدي.
اگر يک انسان پست و حقيري به بزرگي توهين کند و او را تحقير کند، سبب کتمان کمالات وي نشده بلکه زبوني خود را به اثبات رسانده است.
قرآن آنقدر غني هست که در نص صريح قرآن بحث تحدي را بيان کرده، يک استاد دانشگاه که از ظاهرش هم مشخص است زياد مقيد نيست، چطور مي تواند قرآن را زير سوال ببرد؟؟
واقعا وقتي عظمت خدا، معصومين و قرآن را مي نگريم اين جور افراد باعث خنده مي شوند.
معرفت در گرانيست به هرکس ....
مهسا-پزشك آينده
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
كاملا با صحبت هاي شما موافقم !!!!!!
جهان
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
بانظرت موافقم اما اين نکته باعث نميشه ما وظايف خودمون را انجام نديم - بايد روشنگري کرد.ولايتي بودن يعني مثل ياران اما م حسين جلوترازولي باشي تا تير وترکش به ايشون نخوره نه اينکه ايشون جلوباشن وما پشت سرشون .
مسيح
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
با سلام
موافق نظر دوست عزيز آقا جهان هستم
خدا خيرتان دهد
بنده خواستم زبوني آن شخص و حاميانش را بيان کنم و تکليف خود را فراموش نکردم
از دوستاني هم که مهر تائيد و انتقاد زده اند تشکر ميکنم
فقط از کساني که مخالفت مي کنند مي پرسم با نظر من کلاً مخالفيد يا کمي تندروي کردم و يا با اصل موضوع؟
مي دانيد مشکل ما اين است که هرکسي خود را صاحب نظر مي داند و در همه مباحث نظر مي دهد
مومن کم سخن مي گويد و زياد عمل
خدا عاقبت به خيرمان کند
موفق باشيد
خب ، اگر اين حرف ها در جامعه مشکلي ايجاد کند عزيزان ما در حوزه ها ي علميه بايد جوابگو باشند ، چرا که نگاه دانشگاه نيز کم بيش به اين عزيزان است .
فکر نکنيم که براي مقابله با همچين مواردي مي توان مقطعي عمل کرد . بايد برنامه ريخت و در جامعه بنيادي مشکل شبهه آزادي زنان رو حل کرد.
جهان
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
اين صحبت شما خواست مسئولين رامي طلبه که خداراشکراوان هم دنبال باند وجناح خودشونن حتي کسايي که دم ازولايت مي زنن -
متآسفانه اصل را فراموش کرده ايد و به حاشيه ميرويد.
حميد م.
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
منظور شما چيه؟
يعني اينا حاشيه هستند؟
اهانت به قرآن و معصومين شدن حاشيه؟
اگه منظور شما از اصل، کساني هستند که اين برنامه ريزي رو کرده اند، بله.
اما باز هم بايد ابتدا اين اراجيف توسط مسببشون پاسخ داده بشه.
مطمئن باشيد اگه دولت سکوت کنه، اون هم شريکه در اين گناه و اهانت بزرگ.
سعي کنيد عقايد خويش را به زور به مردم تحميل نکنيد. طبق آموزه هاي ديني آنها حق فکر دارند.
يه نفر
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
حق فکر کردن با ايجاد شبهه فرق مي کنه لااقل وققتي دارن نص صريح قرآن رو نقد مي کنن در مقابلش علت اين حکم رو بذارن که به قول شما چيزي تحميل نشه و مخاطب بتونه خودش تصميم بگيره ولي اتفاقا با گذاشتن نظر اين خانم دارن تحميل مي کنند! چون اکثر مردم جواب اين شبهه رو نمي دونن و نظر ايشون را بدون تحليل مي پذيرند!
واقعا براي افرادي كه علم دارن اما اعتقادات فوق العاده ضعيفي دارن متاسفم......
مسبب اين "افتضاح" اينه كه از يه شخصي كه اصلا هيچ تخصصي در اين زمينه نداره "نظر" خواستن !!!!!!
مصاحبه كننده بايد لااقل يكيو پيدا ميكرده كه بدونه "قرآن" خيلييييييي مقدس و بي عيب تر از اين حرفاس !!!!!!
/.
اما اين موضوع خيلي گسترده است ...
جنگ نرم كه ميگن همينه ديگه !!!!!
با عرض سلام وادب جاي اين نوع سوالات وشبهات در محافل دانشگاهي وحوزوي است نه محافل عمومي.اينها همه جواب داردبه قول قران مجيد قل هاتوا برهانکم ان کنتم صادقين .
بايد به اين عزيزان گوشزد نمود که آيا شماها با آن عقل محدود و درک احساسي تان (البته اگر با سوء نيت همراه نباشد) آيا از خدا هم در تبين قانون و مقررات و دستور العمل هاي دين جلو افتاده ايد ، بنابراين بايد کمي تامل کنند و صرف داشتن تحصيلات و يک مدرک دانشگاهي خود را نبازند و فکر نکنند که خبري هست و سوال دوم اينکه آيا تا بحال طي اين چند قرن گذشته کسي نبود که بيشتر از شماها عقلش به اين امور برسد ؟ بهتر است که خود را اصلاح کنيد و کسي که بخواهد بزعم خودش با خدا و قانون خدا مقابله کند قطعا به لجن کشيده خواهد شد .
مقام مسؤول کيه? تو اين صد روز خيلي چيزها خوب شده به دغدغه هاي اصلي مردم رسيدگي شده مثل خوانندگي زنان صداي شجريان و هيولاي مسکن مهر که خدا را شکر داره نفس هاي آخر را ميکشه از همه مهمتر اينه که دشمن وخارجي وداخلي را نسبت به خودمون گستاخ کرديم مسؤولين متشکريم
اتفاقا خيلي خوب بود ومن استفاده کردم چرا همه چي رو مي خوايم در لحافه وزير پتو صحبت کنيم چرا نمي خواييم انديشه ها وتفکرات يک استاد دانشگاه را بررسي کنيم چرا صدتا تهمت بهش ميزنيم چرا بنده خدارا به اسرائيل و امريکا وشوروي ديگه نيست متاسفانه متصل ميکنيم ي واقعيت ديني مطرح شده چه دوست داشته باشيم چه دوست نداشته باشيم يا اينکه مث کپک سرمونو مي خوايم زير برف کنيم وبگيم مانديديم شماهم نبينيد وگرنه کافرميشيد چرا
عبدالله
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
جناب شيعه زاده !
بدانيد که ايشان و امثال آنها تنهايي نزد قاضي تشريف برده اند و جرئت ندارند در برابر مدافعين و پاسخگويان سخن بگويند ،
و گر نه تمام اين مسائل و همچنين مسائلي در دوره اصلاحات مطرح مي کردند در جاي خود پاسخ داده مي شود و کسي که طالب آن است رجوع مي کند ،
طرح يک شبهه به اين گونه قطعا کاري خلاف است
سلام،
اگر همه زنان حقوقدان مثل شما اينقدر کوته فکر باشند همان بهتر.
البته اين برداشت خانم حقوقدان و مدرس دانشگاه (نه استاد) از بحث شهادت به دليل بي سواديشان غلط است.
و البته شايد از روي غرض است!
من بودم همه ي اين روزنامه ها رو مي بستم بعد يه محازات درست و حسابي ميکردم که درس عبرت براي بقيه بشه
و ادامه شوم اونها باز فکر کردن که دوباره فرصت مغتنمه ...
اما کور خوندن
ما بچه هاي نه دي هستيم و مي دونيم که به موقعش دستمون رو کجا و تو کدوم صورت بخوابونيم ...
يا علي
از آنجايي که اسلام مرد را مکلف کرده تا به همسر خود نفقه بدهد ،زنان از اين گفته اسلام حمايت کرده و آن را عملي واجب و درست ميدانند.ولي به طور هم زمان با اين موضوع ، داراي ادعاي آزادي کامل نيز هستن.آيا اين دو با هم تناقض ندارد؟
فکر کنم اين دوستان هم دقيقا به همين دليل بهت منفي دادن.
بگو احکام و هرچي تو ذهنته به هر جهت
قرآن آيه 282 رو چي ميگي خانوم با سواد و در زمره دندان پزشکان وجراحان
بايد بريد جواب در کمال پررويي شون رو ببينيد. ديدن صداي همه در اومده اومدن مثلا درستش کنن چندتا جوابيه مخالفين رو چاپ کردن.
بايد بهشون گفت شما اگه قصدي نداشتيد چرا همون موقع که داشتيد اين مصاحبه رو چاپ مي کرديد نظر مخالفش رو هم کنارش چاپ نکرديد؟
حنده دار اينجاست که گفتن منظور ما از لغت تبعيض معناي لغويش بوده نه معناي عرفي اون. آخه نه اينکه مردم وقتي روزنامه ميخونن کتاب لغت دستشونه !!!
فکر کردن با يه مشت احمق طرفند. جوابيه اي که چاپ کردن بيشتر آدمو حرص ميده
به گفتة يکي از ائمه بزرگوار، خدا را شکر دشمنان ما را احمق آفريدي.
اگر يک انسان پست و حقيري به بزرگي توهين کند و او را تحقير کند، سبب کتمان کمالات وي نشده بلکه زبوني خود را به اثبات رسانده است.
قرآن آنقدر غني هست که در نص صريح قرآن بحث تحدي را بيان کرده، يک استاد دانشگاه که از ظاهرش هم مشخص است زياد مقيد نيست، چطور مي تواند قرآن را زير سوال ببرد؟؟
واقعا وقتي عظمت خدا، معصومين و قرآن را مي نگريم اين جور افراد باعث خنده مي شوند.
معرفت در گرانيست به هرکس ....
موافق نظر دوست عزيز آقا جهان هستم
خدا خيرتان دهد
بنده خواستم زبوني آن شخص و حاميانش را بيان کنم و تکليف خود را فراموش نکردم
از دوستاني هم که مهر تائيد و انتقاد زده اند تشکر ميکنم
فقط از کساني که مخالفت مي کنند مي پرسم با نظر من کلاً مخالفيد يا کمي تندروي کردم و يا با اصل موضوع؟
مي دانيد مشکل ما اين است که هرکسي خود را صاحب نظر مي داند و در همه مباحث نظر مي دهد
مومن کم سخن مي گويد و زياد عمل
خدا عاقبت به خيرمان کند
موفق باشيد
فکر نکنيم که براي مقابله با همچين مواردي مي توان مقطعي عمل کرد . بايد برنامه ريخت و در جامعه بنيادي مشکل شبهه آزادي زنان رو حل کرد.
«مي خواهند نور خدا را با دهانهاشان خاموش سازند و خداوند تمام کننده ي نور خود است؛ هر چند کافران را ناخوش آيد.»
يعني اينا حاشيه هستند؟
اهانت به قرآن و معصومين شدن حاشيه؟
اگه منظور شما از اصل، کساني هستند که اين برنامه ريزي رو کرده اند، بله.
اما باز هم بايد ابتدا اين اراجيف توسط مسببشون پاسخ داده بشه.
مطمئن باشيد اگه دولت سکوت کنه، اون هم شريکه در اين گناه و اهانت بزرگ.
مسبب اين "افتضاح" اينه كه از يه شخصي كه اصلا هيچ تخصصي در اين زمينه نداره "نظر" خواستن !!!!!!
مصاحبه كننده بايد لااقل يكيو پيدا ميكرده كه بدونه "قرآن" خيلييييييي مقدس و بي عيب تر از اين حرفاس !!!!!!
/.
اما اين موضوع خيلي گسترده است ...
جنگ نرم كه ميگن همينه ديگه !!!!!
و عده اي بي سرو پاهم مدام ميگفتند که عقايدتان را به مردم تحميل نکنيد
وهمين ها باعث اين فساد وبي بند وباري ها شده اند
با يك استاد حوزوي مصاحبه كنن
البته کار رابايد سپرد دست کار دان.
التماس دعا.
اين دولت فقط شعار ميده
بدانيد که ايشان و امثال آنها تنهايي نزد قاضي تشريف برده اند و جرئت ندارند در برابر مدافعين و پاسخگويان سخن بگويند ،
و گر نه تمام اين مسائل و همچنين مسائلي در دوره اصلاحات مطرح مي کردند در جاي خود پاسخ داده مي شود و کسي که طالب آن است رجوع مي کند ،
طرح يک شبهه به اين گونه قطعا کاري خلاف است
اگر همه زنان حقوقدان مثل شما اينقدر کوته فکر باشند همان بهتر.
البته اين برداشت خانم حقوقدان و مدرس دانشگاه (نه استاد) از بحث شهادت به دليل بي سواديشان غلط است.
و البته شايد از روي غرض است!