به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده انتظامی کشور صبح امروز در جمع خبرنگاران از جدایی سامانه 110 از کلانتریها خبر داد.
وی گفت: به دلیل فشار کاری کلانتریها و اینکه در بعضی موارد آنها به علت کمبود نیرو نمیتوانستند به تمامی حادثهها رسیدگی کنند پلیس 110 را از کلانتری ها جدا کردیم.
احمدی مقدم ادامه داد: این طرح سال گذشته در تهران اجرا شد و تا پایان سال نیز در تمامی مراکز استانها اجرا میشود.
وی با اشاره به ساماندهی ماموران و امکانات پلیس 110 گفت: در نظر داریم برای طرحهای سراسری که نیروی عملیاتی کافی نداریم از قرارگاه ظفر استفاده کنیم.
وی یادآور شد فرماندهی قرارگاه ظفر بر عهده فرمانده یگانهای ویژه کشور است و این قرارگاه امتحان خود را در انتخابات ریاست جمهوری پس داده است.
فرمانده انتظامی کشور در مورد افزایش سرقتهای خرد گفت: امسال افزایش سرقتهای خرد را شاهد بودیم اما بعد از انتخابات و به علت آرام شدن فضای جامعه بعد از انتخابات این روند افزایش متوقف شد.
وی خاطر نشان کرد اکنون تقریبا روزی دو هزار سرقت خرد در کشور رخ میدهد آمار سه روزه آن مساوی آمار جرایم جنایی ما در یکسال است به طبع نمیتوان برای تمامی این سرقتها پروندهای جداگانه تشکیل داد.
ماموران ما فرمهایی پر میکنند و بعد از شناسایی سرقتهای مشابه آنها را به صورت یکجا و کلان مورد رسیدگی قرار میدهند.
احمدی مقدم با بیان اینکه رسیدگی به سرقتهای خاص مانند سرقت از طلافروشی و بانکها به صورت ویژه پیگیری میشود گفت: آمار کسب سرقت از بانک صددرصد است.
وی در مورد سرقت از بانکی در مشهد گفت: از پرونده این سرقت اکنون اطلاعی ندارم اما در مورد نقص آژیر خطر بانک باید توضیحاتی بدهم.
وی افزود: طبق مصوبه شورای امنیت ملی بانکها خود مسئول به کارگیری محافظ هستند اما مسئولان بانک با محاسبه اینکه سرقت بانک خیلی کم اتفاق میافتد و بیمه نیز خسارت آن را میدهد در صورتیکه هزینه استخدام نگهبان بیشتر است آنها اقدامی برای به کارگیری محافظ برای خود نمیکنند چون هزینه نگهبان از نظر اقتصای برایشان صرف ندارد.
فرمانده انتظامی کشور در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چرا تمام فشار نیروی انتظامی در بحث تصادفات و رانندگی در مردم است و فشاری به راهسازی و خودروسازها نمیآورد گفت: باید بپذیریم که عامل انسانی مهمترین عامل تصادفات است.
وی تاکید کرد در حوزه راهسازی با توجه به مشکلات مالی مسئولان در تلاش هستند اما باید بدانیم که این کارها زود بازده نیست و همینطور خروج خودروهای فرسوده و رعایت استاندارها نیز از سوی حودروسازها به صورت افتان و خیزان جلو میرود.
احمدی مقدم افزود: درست است که تحریمها در صنعت خودروسازی تاثیر گذاشته است اما خودروسازها نباید برای پیشرفت خود بهانه بیاورند.
احمدی مقدم در پایان در مورد کاهش 7 درصدی تلفات تصادفات در امسال گفت: با اقدامات انجام شده از قبیل ارتقاء ایمنی خودرو افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی خروج خودروهای فرسوده و اصلاح جرایم رانندگی این کاهش به 10 درصد افزایش یابد.