عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان گفت: تبلیغات رسانه ملی مانع تحقق اصلاح الگوی کشت در کشور است.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از خرم آباد، عیسوند امروز در سمینار تخصصی اصلاح الگوی کشت که توسط کانون همیاران طبیعت جهاد دانشگاهی لرستان و با همکاری دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان برگزار شد، بیان داشت: برنج به عنوان محصولی که کشت آن نیازمند آب فراوان است همواره در رسانه ملی تبلیغ می شود و با این حال توصیه ما این است که باتوجه به معضل کم آبی در کشور در راستای تحقق اصلاح الگوی کشت، رسانه ملی تبلیغ حبوبات را که کشت آنها به آب فراوان نیاز ندارد را در اولویت قرار دهد.
وی افزود: الگوی بهینه کشت برنامه ای است که با توجه به فرصت ها و تهدیدهای اکوفیزیولوژیکی، عوامل تولید و مسائل اقتصادی تدوین می شود و گزینش محصولاتی که از نظر اقلیمی با شرایط منطقه سازگاری داشته باشند را در برمی گیرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان گفت: کاهش ریسک تولید، افزایش قابلیت مقابله با بحران های احتمالی بویژه خشکسالی، حفاظت از منابع پایه تجدید شونده، گسترش روحیه تعاون و ایجاد برنامه منسجم برای رسیدن به پایداری تولید از اهدافی است که در برنامه اصلاح الگوی کشت مورد توجه هستند.