مهدی یکتا، دبیر اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، گفت: صنعت پوشاک یکی از صنایعی است که بسیار خوب میتواند حجم تولید و میزان صادرات کشور را افزایش دهد.
وی افزود: میزان صادرات پوشاک در 10 ماهه نخست سال 92، عددی نزدیک به 55 میلیون دلار است که در مقایسه با مدت مشابه سال 91 تغییر آن چنانی نداشته، به طوری که تنها نزدیک به یکی دو درصد افزایش را شاهد بودیم.
یکتا در خصوص برندهای صادراتی پوشاک تصریح کرد: صادرات پوشاک با برندهای متنوع داخلی انجام شده، اما در کل برندهای داخلی به دلیل هزینههایی که صرف برندسازی و بازاریابی میکنند، حضورشان عمدتاً در بازار داخل است.
دبیر اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک با اشاره به رکود بازار پوشاک در سال جاری بیان داشت: به خاطر کسادی که امسال در بازار شب عید شاهد آن بودیم و البته در یکی دو دهه اخیر بیسابقه بوده است، عرضه و نیاز مشتریان است که قیمت را تعیین میکند.
وی خاطرنشان کرد: قطعاً به دلیل استقبال کم مردم برای خرید پوشاک، امسال قیمتها نیز رشد آن چنانی نداشتهاند؛ چرا که در زمان کسادی بازار رقابت بین فروشندگان نیز افزایش پیدا میکند.