مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: امروز فاز دوم بلندترین خط متروی تهران به طول 12 کیلومتر با 9 ایستگاه و با اتکا به توان مهندسی بومی با استفاده از دانش روز دنیا در شرایط نامساعد تحریمها به بهرهبرداری رسید.
به گزارش خبرنگار اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، هابیل درویش مدیرعامل شرکت مترو در مراسم بهره برداری از بخش جنوبی طولانی ترین خط متروی خاورمیانه اظهار داشت: یک بار دیگر ثابت کردیم که خواستن توانستن است و توانستیم با مدیریت جهادی بزرگترین گام ها را به نام خود ثبت کنیم.
وی تصریح کرد: فاز دوم خط 3 متروی تهران به طول 12 کیلومتر با 9 ایستگاه، 3هزار و 200 متر از تونل ها به روش اتریشی، 2 هزار و 300 به صورت ترانشابا و 7 هزار متر با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه های مکانیزه آلمانی اجرا شده است.
درویش تصریح کرد: در این پروژه یک میلیون و 200 هزار متر مکعب خاکبرداری، 40 هزار تن میلگرد و 330 هزار متر مکعب بتن ریزی انجام گرفته و 230 هزار متر مربع قالب به کار رفته است.
مدیرعامل شرکت مترو تهران خاطرنشان کرد: به ثمر رسیدن این تلاشها در شرایط فعلی یک رکورد ارزشمند به شمار می رود.
وی گفت: خط 3 مترو با خدف کاهش ترافیک کریدور شمال و جنوب طراحی شده و با عبور از نقاط ترافیکی بسیار مهم میدان راه آهن ـ منیره تقاطع انقلاب ولیعصر، سه راه فاطمی عباس آباد، شهید صیاد شیرازی و ازگل، نقش بسیار عمده ای در جابه جایی مسافر و تبادل مسافر با خطوط دیگر مترو بر عهده خواهد داشت.
درویش در ادامه با اشاره به اینکه در سال 93 بیش از 200 کیلومتر مترو در حال ساخت داریم، افزود: این رکورد در دنیا کمنظیر و در ایران نیز بی سابقه بوده.
وی گفت: 100 کیلومتر از این خطوط متعلق به خطوط خارج از تهران ـ ورامین ـ گرمسار است که فاز اول آن از تهران تا ورامین شروع شده و پیمانکاران مشغول کار هستند.
مدیرعامل شرکت مترو تهران تصریح کرد: 10 کیلومتر از این خط ریلگذاری شده و با توجه به اینکه بودجه توسط دولت باید تامین شود در صورت تامین ساخت این خط با سرعت بیشتری صورت میگیرد.