به گزارش خبرنگار اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»؛ مقامات آموزش و پرورش واشنگتن روز پنجشنبه در اطلاعیهای اعلام کردند که ایالت واشنگتن جهت یافتن بهترین راه برای صرف 40 میلیون دلار در جهت بهبود وضع معلمان در مدارس و دانشگاه ها حاضر به از دست دادن استقلال خود است.
به دنبال این اطلاعیه، آرنی دانکن؛ وزیر آموزش آمریکا به مقامات دولتی واشنگتن اعلام کرد که نمی توان از وضعیت فعلی معلمان و دانش آموزان چشمپوشی کرد و همچنین نمیشود اصل «کودکی نباید عقب بماند» را نادیده گرفت.
بر اساس این گزارش صحبت های وزیر زمانی صورت گرفت که توصیه هایی برای تغییر و اخراج معلمان متجاوز به عنف و محرک جنسی به فدرال داده شده بود. در ادامه پس از صحبت های دانکن، دولت آمریکا درخواستها را منوط به گذاشتن آزمون های استاندارد برای معلمان خواند تا هر معلمی قبل از ورود به چرخه آموزش مورد ارزیابی دقیق تر قرار بگیرد.
آقای «جی» یک فعال سیاسی آمریکا در این باره گفت: صحبت های وزیر اگرچه باعث کاهش معلمان می شود ولی از صدمات جدی تری نظیر دوری دانش آموزان از مدرسه به دلایل مختلف مانند سوء استفاده های جنسی از سوی معلمان جلوگیری می شود.
همچنین دانکن (وزیر آموزش آمریکا) در نامه ای از فدرال در خواست تغییرات اساسی در وضعیت معلمان را کرد و خواستار هرچه سریعتر اصلاحات شد و تلاشهای کنونی مسئولان را بی فایده و بی ارزش شمرد.
دانکن در ادامه نوشت: ایالت واشنگتن به تنهایی قادر به بر طرف کردن محرکهای جنسی و خشونتها نخواهد بود و نمی تواند تمام بندهای قانونی آموزش را با وجود چنین شرایطی به درستی ایفا کند.
بر اساس این گزارش، ایالت واشنگتن به عنوان عاملی تحت عنوان "صرفنظر مشروط برای مدرسه" از دو سال پیش در مورد تغییرات قانونگذاری بحث کرده است و موضوع و مشکلات معلمان را که به دلیل هوسرانی به محرکهای جنسی در مراکز آموزشی و فرهنگی تبدیل شده اند را مطرح کرده است ولی نتوانستند در مورد ارزیابی معلمان با فدرال به توافق برسند.
سناتور لیتزو، نماینده حزب جمهوریخواه مجلس سنا درباره موضوع معلمان گفت: من نمی توانم در مورد موارد آموزشی و سوء رفتارهای معلمان و اغفال دانشجویان صحبت کنم ولی میتوانم بگویم فدرال در این سیاست گذاری با شکست روبرو شده است.
البته صحبتهای این سناتور را «کیم هیو» یک فعال سیاسی آمرکایی در بیانیه ای تائید کرد و گفت: در حق دانش آموزان ستم می شود چراکه آنان بچه اند و نباید درگیر چنین مسایل غیراخلاقی شوند و این موضوع کنونی تنها شکست فدرال در سیاست هایگذاری غلط ورود معلمان حتی سابقهدار در ضمینه تحریکات جنسی و تجاوز به عنف در مدارس و مراکز آموزشی را عنوان می کند.
«پت سیلوان» عضو انجمن آموزش و پرورش واشنگتن درباره وضعیت نابسامان و ناامیدکننده در مدارس واشنگتن گفت: من در حال حاضر دنبال چگونگی و ریشهیابی این موضوع یعنی فساد معلمان در مدارس و مراکز آموزشی نیستم بلکه تنها این را می بینیم که والدین در واشنگتن به دنبال یک مدرسه سالم و به دور از هرگونه خشونت و سوءاستفاده جنسی هستند.
این عضو انجمن آموزش و پرورش واشنگتن یادآور شد: معلمی که چند مرتبه در ماه فوریه و مارس سال های 2012 و 2010 توسط پلیس به دلیل مسائل جنسی و ایجاد رابطه نامشروع با دانشآموزان و شکنجه آنان دستگیر شده است، چگونه دوباره به چرخه آموزش بازگشته است؟
بنابر این گزارش، در سالهای اخیر اوضاع مدارس ایالتهای آمریکا به ویژه واشنگتن به دلیل حضور معلمانی که از سوی مسئولان دولت فدرال، «محرکهای جنسی» نام گرفتهاند و برای هوسرانی دست به هرگونه جنایت پنهان و آشکاری می زنند و سپس با شکایت والدین دستگیر و در نهایت با بندهای قانونی به چرخه فرهنگی و آموزشی این کشور باز میگردند، بسیار ناامیدکننده ارزیابی شده است.