کد خبر:۳۴۹۷۵۰
سرخو در گفتگو با «خبرگزاري دانشجو» مطرح کرد

افزایش دو برابری ناوگان حمل و نقل تا پایان برنامه 5 ساله دوم شهرداری/ بهره برداری از خطوط 3،6 و7 تا پایان سال 95

عضو كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران گفت: براساس برنامه‌ پنج ساله دوم شهرداري تهران مي‌بايست هر سال سي كيلومتر به طول خطوط مترو افزوده شود و اين به معناي افزايش دو برابري است و در بحث اتوبوسراني نيز افزايشي نزديك به دو برابر تعداد ناوگان اتوبوسراني در نظر گرفته شده است.

محسن سرخو در گفتگو با خبرنگار اجتماعي «خبرگزاري دانشجو»، در خصوص برنامه‌هاي كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران با توجه به نزديك بودن فصل پاييز و افزايشي سي درصدي ترافيك هر ساله در اين زمان براي كاهش آن گفت: برنامه‌ريزي شورا در خصوص كاهش ترافيك و كاهش آلودگي هوا همگي مرتبط با توسعه حمل و نقل عمومي و تغيير در حمل و نقل نيمه خصوصي است كه برنامه‌هاي شورا در اين زمينه براساس برنامه‌اي پنج ساله مدون شده است.

 

عضو كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران ادامه داد: براساس برنامه‌ پنج ساله دوم شهرداري تهران مي‌بايست هر سال سي كيلومتر به طول خطوط مترو افزوده شود و اين به معناي افزايش دو برابري است.

 

وي افزود: همچنين در بحث اتوبوسراني نيز افزايشي نزديك به دو برابر تعداد ناوگان اتوبوسراني در نظر گرفته شده است و شورا نيز سازوكارهايي را قرار است اعمال كند كه در برنامه پنج ساله تعريف شده است.

 

سرخو در ادامه بيان داشت: در همين راستا جايگزيني تاكسي‌هاي هيبريدي در دستور كار قرار گرفته كه در اين زمينه رايزني‌هايي با دولت نيز انجام شده و خوشبختانه وعده‌هاي مساعدي نيز در اين زمينه داده شده است.

 

عضو كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران ادامه داد: شهرداري تهران نيز با اعلام فراخواني‌هايي در اين خصوص اعلام آمادگي كرده و طي برنامه پنج ساله جايگزيني تاكسي‌هاي هيبريدي به صورت كامل انجام خواهد شد و دركنار آن جايگزيني موتورهاي برقي نيز آغاز شده چرا كه بالاترين سهم آلودگي هوا متعلق به اين دسته از وسايل حمل و نقل است.

 

وي در ادامه بيان داشت: تا پايان برنامه پنج ساله دوم شهرداري كليه اقدامات مي بايست انجام شده باشداما از پايان سال 95 و در واقع پس از طي سه ساله اول برنامه پنج ساله دوم مردم مي‌توانند شاهد تاثيرات چشمگيري در اين زمينه باشند چرا كه تا اين زمان خطوط سه، شش و هفت مترو راه‌اندازي خواهد شد و تعداد قابل توجهي از خطوط اتوبوسراني به بهره‌برداري مي‌رسد و همچنين جايگزيني اتوبوس‌هاي فرسوده و تاكسي‌هاي هيبريدي و موتورهاي برقي نيز محسوس خواهد بود.

 

سرخو خاطر نشان كرد: در همين راستا اميدواريم توليدكنندگان داخلي در اين زمينه و توليد خودروهاي هيبريدي و موتورسيكلت‌هاي برقي وارد شوند چرا كه در غير اين صورت شهرداري مجبور خواهد بود اقدام به واردات كند. 

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار