به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس محسن سرخو افزود: علاوه بر خودروهای فرسوده، بسیاری از خودروهایی که مصرف سوخت بالایی دارند، میتوانند تأثیر مستقیمی در افزایش آلودگی هوا داشته باشند.
وی با اعلام اینکه شورای اسلامی شهر تهران برای کمک به کاهش آلودگی هوای پایتخت در چشماندازی ۵ ساله، جایگزینی خودروهای هیبریدی و موتورسیکلتهای برقی را در دستور کار قرار داده، تأکید کرد: خودروهای هیبریدی علاوه بر تأثیر مستقیمی که بر کاهش آلودگی بر جای هوا میگذارند، در کاهش مصرف و ذخیرهسازی سوخت نیز مؤثرند.
رییس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه گسترش حمل و نقل عمومی به ویژه توسعه ناوگان اتوبوسرانی و تکمیل شبکه مترو میتواند تأثیر به سزایی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد، اظهار کرد: باید در زمینه افزایش خطوط مترو بیش از پیش پیشرفت داشته باشیم.
مهندس سرخو با بیان اینکه طبق برنامهریزیهای به عمل آمده، سالانه باید ۳۰ کیلومتر خط مترو در تهران ساخته شود، تصریح کرد: به منظور تحقق این مهم، دولت میبایست به مدیریت شهری کمک کرده و از توسعه متروی پایتخت حمایت کند.
وی در پایان با تأکید بر اینکه خروج خودروهای فرسوده و نوسازی آنها اعم از وسایل نقلیه عمومی و شخصی، از برنامههای دولت محسوب شده و باید از سوی دولت انجام شود، خاطرنشان کرد: شاید در آینده باید به خودروهایی که تأثیر بیشتری در تولید آلودگی هوا دارند، عوارض بیشتری تعلق گیرد.