به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، کارگاه مطالعه موردی «مهندسی بازاریابی و فروش حلقه مفقود صنعت ساختمان» در تاریخ 20 دی 93 توسط با حضور مریم بنیهاشمی و بشیر انیسی در سالن B2/1 برج میلاد برگزار شد.
بنیهاشمی در این کارگاه بحث هزینههای تمام شده در ساخت و ساز ساختمانها را مطرح کرد و با اجرای پرسش و پاسخ در کارگاه به مباحث متعددی اشاره کرد.
وی گفت: بحث قیمت فروش تابعی از شرایط مختلف است. مشکلی که امروزه در ایران وجود دارد و سبب میشود بلندمرتبهها قیمت تمام شده بالایی داشته باشند این است که ساخت و ساز در مناطق مختلف هزینههای متفاوتی دارد.
بنیهاشمی عنوان کرد: برخی گمان میکنند ساخت بلندمرتبهها در شمال شهر میتواند سود بیشتری نسبت به پایین شهر داشته باشد که این فرضیه اشتباه است. بدون شک قیمت تمام شده برای بلندمرتبهها به منطقهای که ساخت و ساز در آن صورت میگیرد بر میگردد و ممکن است به هیچ عنوان سود بالایی نداشته باشد.
وی اضافه کرد: بحث بعد روشهای فروش است و سناریوهای مختلفی که برای مالکیت وجود دارد؛ استراتژیهای فروش نیز میتواند بلندمرتبهها را به بهرهبرداری بهتر برساند.
بشیر انیسی نیز بیان کرد: یکی از مباحثی که بسیار حایز اهمیت است بحث مطالعات فرصت و یا مهندسی ارزش است. مهندسی ارزش میتواند بحث کاربری بلندمرتبهها را به درستی مشخص کند.
وی اضافه کرد: مهندسی ارزش میتواند در راستای هدفمند کردن بلندمرتبهها نیز بسیار کارآمد عمل کند به شیوهای که یک بلندمرتبه را مکانی برای تحصیل، زندگی، تفریح و ... مطرح کند.
انیسی بیان کرد: بسیاری از پروژهها اگر به صورت درست و اصولی از جنبه مطالعات فرصت بررسی شوند میتوانند جلوی هزینههای اضافی را بگیرند و سوددهی بالایی را داشته باشند.