به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، سنندجی مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه دو سال بود که شهر تهران از وجود اتوبوس های برقی محروم بود، افزود: به علت تغییر تکنولوژی و همچنین تغییر شرایط رفت و آمد در خیابان ۱۷ شهریور، اتوبوس های برقی قدیمی کنار گذاشته شد.
وی افزود : با بازسازی این اتوبوس ها و تغییر تکنولوژی برقی آنها درصدد هستیم تا پایان فروردین این اتوبوس ها را وارد چرخه ناوگان حمل و نقل عمومی کنیم.
مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران گفت : قرار بود این اتوبوس ها در پایان سال ۹۳ راه اندازی شود اما به علت نبود قطعات که باید از خارج از کشور تهیه می شد ، در راه اندازی آن ها تاخیر ایجاد شد.
سنندجی افزود: در دو سه روز آینده این قطعات وارد و تا پایان فروردین نصب خواهد شد.
وی گفت: ۶۴ دستگاه اتوبوس برقی با دو منبع انرژی برقی و باطری تغذیه و حرکت می کند.
سنندجی بیان داشت: در نقاطی که امکان استفاده از سیستم برقی وجود نداشته باشد، این اتوبوس ها با باطری حرکت می کنند .
وی با بیان اینکه مزیت این خطوط در مقایسه با خطوط قبلی کاهش آلودگی بصری است ، گفت: کابل های برق به گونه ای نصب شده است که قابل رویت نیست.
سنندجی افزود: مزیت اتوبوس های برقی آلوده نکردن هوا و راحتی در کنترل و نظارت بر آن است.
ویادامه داد : بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، ۴۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین برای سال های ۹۳ و ۹۴ باید خریداری می شد که هم اکنون ۱۰۰ دستگاه آن خریداری و در گمرگ در حال ترخیص است.
سنندجی افزود: ۱۰۰ دستگاه دیگر نیز در یکی دو روز آینده به بندرعباس می رسد و برای امسال نیز خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین دیگر در دستور کار است.
وی افزود: اتوبوس های جدید استاندارد اروپا (یورو ۴) دارد که امیدواریم با ورود این اتوبوس ها میزان آلودگی در حوزه حمل و نقل به حداقل برسد.