آخرین اخبار:
کد خبر:۴۰۱۵۴۳

بازگشت نمره به کارنامه دانش‌آموزان ابتدایی

رئیس مرکز سنجش آموزش وپرورش گفت: براساس طرحی که در شورای عالی آموزش و پرورش درحال تصویب است ارزشیابی دانش آموزان پایه های چهارم تا ششم به صورت تلفیقی (با نمره) انجام خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، عبدالرسول عمادی درمصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما گفت: براساس این طرح کارنامه تحصیلی در سه سال اول دوره ابتدایی به صورت توصیفی (بدون نمره) و سه سال دوم به صورت تلفیقی (توصیفی + نمره) و ارزشیابی دانش آموزان در دوره های دبیرستان تنها به صورت نمره خواهد بود.

 


وی از تدوین آئین نامه اجرایی ارزشیابی دوره های تحصیلی دانش آموزان نیز خبر داد وگفت: براساس سند تحول آموزش و پرورش ارزشیابی دانش آموزان از دو حالت کمی و کیفی به سه حالت فرآیندمحور (توصیفی بدون نمره)، نتیجه محور (نمره) و تلفیقی (نمره و توصیفی) تغییر خواهد کرد.


عمادی دلیل این تغییرات را رفع مشکلاتی که دانش آموزان در تغییر یکباره ارزشیابی دوره ابتدایی و دوره اول متوسطه داشتند عنوان کرد.



وی در پاسخ به این سوال که اجرای طرح ارزشیابی توصیفی حذف نمره بود و چرا نمره دوباره به کارنامه بر می‌گردد گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از حذف نمره بحثی نشده است و این کار براساس اجرای نظام جدید آموزش و پرورش و سند تحول انجام خواهد شد.



رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش به کارنامه تحصیلی دانش آموزان نیز اشاره کرد وگفت: امسال کارنامه دانش آموزان دوره ابتدایی با تغییرات کلی و کارنامه دانش آموزان دوره اول متوسطه بدون تغییر خواهد بود.
 

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
نظرات شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
از این بزار و وردارها بخاری بر نمیخیزد. تصمیمات پایه ای بگیرید. آخه این چه مسخره بازیه؟!
4
0
معلم
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
میخوان با این تغییرات معلمان را طوری سرگرم کنند که حواسشان به حقوقشان نباشد که چقدر کمه. ارزشیابی توصیفی جا افتاده و مسیر خود را پیدا کرده. چطور دانش آموز پایه ششم به هفتم وارد میشود نمره را می بیند سردرگم می شود ولی دانش آموز پایه سوم وارد چهارم می شود و جفتش رو با هم می بیند چنین سردرگمی را ندارد ای خدااااااا
3
0
پربازدیدترین آخرین اخبار