آخرین اخبار:
کد خبر:۴۱۳۰۰۷
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اعلام کرد

عشایر و روستاییان استعدادیابی می‌شوند

معاون وزیر ورئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به تبیین ۸مرحله اجرای طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم و مرزی پرداخت.
عشایر و روستاییان استعدادیابی می‌شوند

به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»؛ کورش پرند، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس این سازمان بیان داشت: اجرای طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم و مرزی در 8 مرحله با بهره گیری از ظرفیت های درون سازمانی، سایر نهادهای دولتی و بخش خصوصی صورت می گیرد.

 

وی در خصوص اجرای مرحله اول طرح مذکور بیان داشت: در مرحله نخست نیازسنجی و امکان سنجی آموزش های مهارتی روستاییان و با استفاده از نظرات کارگروه های اشتغال استانی و شهرستانی  برای متقاضیان شغل و یا ارتقای شغلی به ویژه کارآفرینی در بخش های کشاورزی، صنعت، صنایع دستی و گردشگری صورت می گیرد.

 

پرند اظهار داشت: مرحله دوم اجرای طرح مذکور، برنامه ریزی آموزشی و تعیین شیوه ارائه آموزش است که بعد از نیازسنجی و امکان سنجی های صورت گرفته با توجه به امکانات و ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی، نیازهای آموزشی  به منظور برنامه ریزی، الویت بندی می شوند.

 

وی در ادامه افزود: با توجه به شرایط منطقه ای و امکانات موجود روش  های آموزشی متفاوتی از جمله آموزش های حضوری، نیمه حضوری و مجازی در قالب آموزش های سیار و ثابت ارائه می شود. تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی، منابع آموزشی و کمک آموزشی مرحله سوم اجرای طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم و مرزی است.

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در این مرحله استانداردهای آموزشی مرتبط تدوین و در صورت وجود استانداردهای مشابه، بازنگری می شوند. همچنین منابع آموزشی لازم در قالب کتاب، جزوه، بروشور، سی دی تدوین و در اختیار مهارت آموزان قرار داده می شود.

 

پرند در خصوص مرحله چهارم اجرای طرح مذکور که جذب، تربیت و یا تامین مربی است، اظهار داشت: در این مرحله تربیت مربی بومی آموزش فنی و حرفه ای و توانمندسازی و ارتقای دانش و مهارت مربیان با هدف بکارگیری مربیان نخبه و برجسته به ویژه با استفاده از ظرفیت های مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای این سازمان در دستور کار می باشد.

 

وی بیان داشت: آماده سازی فضا و تجهیزات آموزشی مرحله بعدی اجرای طرح مذکوراست که براساس نتایج نیازسنجی وامکان سنجی ای صورت گرفته، تجهیز و راه اندازی کارگاه های آموزشی انجام می شود. مشاوره آموزشی و هدایت شغلی جامعه هدف، مرحله ششم اجرای طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم و مرزی است .

 

پرند تصریح کرد: سیستم مشاوره آموزشی، مراجعه کنندگان را با ارائه مشاوره و راهنمایی، استعدادیابی  و  نگاه به آینده شغلی در بهترین انتخاب کمک می کند.ثبت نام از کارآموزان و اجرای دوره های آموزشی پس از مشاوره و هدایت آموزشی مراجعه کنندگان صورت می گیرد.

 

وی بیان داشت: سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای کارآموزان در پایان دوره آموزشی با برگزاری آزمون تئوری و عملی و صدور گواهینامه مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به قبول شدگان، مرحله هفتم اجرای طرح مذکور است. در مرحله آخر، ارزیابی اثربخشی طرح، اخذ بازخورد و ارائه بازخوردها به حوزه های مرتبط در راستای بهبود فرآیند اجرایی طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم و مرزی صورت می گیرد.

 

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار