به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، علیاصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در کنگره ملی پرسش مهر پانزدهم رئیس جمهور که در سالن همایشهای برج میلاد برگزار شد با اشاره به اینکه یکی از کارکردهای آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از کارکردهای آموزش و پرورش فرهنگسازی است، اظهارداشت: در ادبیات تعلیم و تربیت دنیا کارکردهایی را برای آموزش و پرورش در نظر گرفتهاند و در بعضی متون 5 یا 6 کارکرد در نظرگرفته شده است که فرهنگسازی در تمام آنها مشترک است.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به دلیل گستردگی و پرمخاطب بودن، تمام جامعه را تحت تاثیر دارد، خاطرنشان کرد: وجود یک میلیون معلم، 13 میلیون دانشآموز و 26 میلیون خانواده و به طور کلی وجود 40 میلیون مخاطب در آموزش و پرورش میتواند کارکرد فرهنگسازی را اجرایی کند.
فانی افزود: در کنگره پرسش مهر پانزدهم شاهد حضور معلمانف دانشآموزان و فرهنگیان در پاسخ به پرسش رئیس جمهور هستیم که چه باید کرد تا آب را حفظ کنیم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال علاوه بر دانشآموزان و معلمان، خانوادهها نیز به پرسش مهر رئیس جمهور پاسخ دادند، خاطرنشان کرد: خانوادهها نیز که حدود 2 میلیون نفر بودند از طریق دانشآموزان خود به پرسش رئیس جمهور پاسخ دادند.
وی ضمن تشکر از همکاری وزارتخانههای نیرو و کشاورزی و سازمان محیط زیست برای انجام پروژه مهر رئیس جمهور، تصریح کرد: طبیعیترین روش برای ایجاد یک فرهنگ همین پرسش مهر بود؛ اگر فرهنگی ایجاد شود به دنبال آن هنجارها و نگرشها شکل میگیرد و رفتارها متجلی میشود.
وی افزود: رئیس جمهور با شناختی که از مردم، دانشآموزان، کودکان و نوجوانان دارند به خوبی میدانند برای ایجاد ایران آباد، آزاد و توسعه یافته چارهای جز توجه به دانشآموزان و آموزش و پرورش نیست.
فانی با بیان اینکه آموزش و پرورش یک نهاد هزینهای نیست، گفت: آموزش و پرورش یک نهاد سرمایهای است و سرمایهگذاری در آموزش و پرورش میتواند آینده کشور را تضمین کند و امیدواریم توجه مجلس و دولت این نهاد را به فرهنگسازی و دیگر کارکردها رهنمود کند.