به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»؛ به نقل از رویترز، جرارد دتوربت، معاون اول ائتلاف رنو-نیسان که مدل با هزینه پایین جدید خودروی کوید را توسعه داده است گفت، این مدل قبلا توجه شرکای ایرانی احتمالی را جلب کرده بود.
وی افزود: «این مدل خودرو می تواند حریف خوبی در بازار ایران باشد.»
«ما قبلا این مدل را به مردم عرضه کرده ایم و آنها به آن علاقمندند... اما بین علاقمندی و تصمیم برای انجام یک کار هنوز اندکی فاصله وجود دارد.»
شرکت های مختلف خودروسازی از جمله فولکس واگن در تلاش اند تا پس از توافق هسته ای و لغو تحریم های ایران، مجددا جای پایی برای خود در بازار این کشور دست و پا کنند.
شرکت های رنو و پژو سیتروئن فرانسه اذعان کرده اند که برای دفاع از موقعیت قوی خود در بازاری که قبل از تحریم های سال 2011 از آن بهره مند بودند، باید پیشنهادات قبلی خود به ایران را ارتقا دهند.
رنو که فروش خودروهای لوگان آن در ایران کاهش یافته، در ماه می، خودروی مدل کوید خود را در هند رونمایی کرد. رنو-نیسان در نهایت قصد دارد با ارائه مدل های مختلف خودروهای خود در بازار ایران از مرز فروش یک میلیون دستگاه در سال عبور کند.
دتوربت تاکید کرد، تصمیمی در مورد طراحی مدل های جدید برای بازار ایران و اینکه این خودروها باید در کجا مونتاژ شوند گرفته نشده است. وی افزود، توسعه طرح های احتمالی «بیش از یک یا دو ماه» به طول خواهد انجامید.