حمید بروغنی، موسس اتاق بازاریابی ایران در گفتگو یا خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو» با بیان اینکه ویزیتوری نوعی از فروش است و تنها برای برخی از محصولات کاربرد دارد گفت : در بسیاری از شرکت ها و واحد های صنعتی متوسط و بزرگ ، بخش بازاریابی از فروش مجزا بوده و بازاریابان با بررسی مطالعات بازار از طریق مختلف و تحلیل های بدست آمده بر نحوه چگونگی توزیع ، فروش ، تبلیغات و غیره به مدیر سازمان مشاوره می دهند.
وی با اشاره به چاپ آگهی استخدام بازاریاب در رسانه ها را همان استخدام ویزیتور عنوان کرد و افزود : در این نوع فروش شخص باید با مراجعه به افراد یا تماس تلفنی ، محصول یا خدمات سازمان و کارفرما را بفروشد و این در حالی است که نقش بازاریابان با فروشندگی بسیار متفاوت است.
وی شناسایی بهترین راه های بازاریابی برای رسیدن به بازار هدف را یکی از مسولیت های مدیران بازاریابی دانست و اظهار داشت : تدوین استراتژی های بازاریابی و شفاف شدن نیاز بازار برای توسعه تولید و توزیع ، خلاقیت و نظارت بر تبلیغات و برنامه ریزی بودجه بازاریابی از دیگر وظایف مدیران بازاریابی است.