به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: با اضافه شدن 200 دستگاه اتوبوس دوکابین که حدودا معادل 400 تا 520 دستگاه اتوبوس تک کابین است، تحول بزرگی در حمل و نقل عمومی درآستانه سال تحصیلی جدید ایجاد می شود.
وی با اشاره به این اقدام که خود تحول بزرگی در ایجاد هوای پاک، حمایت از شهر پاک و نیز تاثیر آن در حفظ محیط زیست است، افزود: همت کارگران، مدیران و پرسنل پرتلاش شرکت واحد اتوبوسرانی و همینطور حمایت خوب شورای اسلامی شهر و شهردار تهران، ما را برآن داشت که توسعه ناوگان اتوبوسرانی را مقدم بر منابع و پروژه های دیگر شهر بدانیم و ناوگان را آماده کنیم.
تشکری هاشمی گفت: این تحول بزرگ همانند پیشرفتی که در گسترس خطوط مترو داشتیم از سوی شهرداری تهران و مسئولان مربوطه این سازمان صورت گرفته است.
وی افزود: این افزایش ناوگان فقط منحصر به خطوط تندرو نبوده بلکه امکان تردد در خطوط ویژه و حتی محلی و فرامنطقه ای نیز خواهد بود.
تشکری هاشمی گفت: در آستانه آغاز سال تحصیلی بلندترین خط متروی تهران به طول 37 کیلومتر به بهرهبرداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه خط3 مترو در شرایط بسیار سخت احداث است و اکنون روزهای پایانی بهره برداری را سپری میکند، تصریح کرد: با شروع سال تحصیلی بخشی از ایستگاه های نیمه شمالی خط 3 مترو به بهره برداری میرسد.
تشکری هاشمی افزود: بلندترین خط مترو پایتخت به طول 37 کیلومتر در شرایط محدودیت های مالی و عدم حمایت های دولتی و از سوی دیگر شرایط سخت تحریم ها و درعین حال مشکلات ساخت و ساز در شهر تهران به زودی بهره برداری می شود.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه ساخت مترو در تهران با ناملایمتی های دولتی همچنان ادامه یافته است، یادآورشد: هنوز منبع مالی مناسبی برای ساخت مترو نداریم و فقط از طریق منابع مردمی و همت مدیریت شهری، گسترش حمل ونقل ریلی در شهر تهران با جدیت ادامه دارد.