افراد از كودكي بر اساس اكرام تربيت شوند
آخرین اخبار:
کد خبر:۴۵۸۹۸
يك كارشناس علوم ديني درمشهد:

افراد از كودكي بر اساس اكرام تربيت شوند

يكي از كارشناسان علوم ديني در مشهد با اشاره به هده كرامت و ميلاد حضرت علي بن موسي الرضا(ع) تاكيد كرد:افراد بايد از كودكي بر اساس اكرام تربيت شوند.

به گزارش خبرنگار «شبكه خبر دانشجو»از مشهد، حجت الاسلام سيد مهدي واعظ موسوي در جشن ميلاد امام رضا (ع) كه ديروز پنجم آبان ماه در آمفي تئاتر دانشكده حقوق دانشگاه آزاد مشهد به همت دفتر فرهنگ اسلامي اين دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: كسيكه احساس كرامت كند، اهل رشوه، شهوت و خواري نفس نيست.

وي كرامت را معيار ازدواج عنوان و بيان كرد: كرامت حضرت  فاطمه (س) سبب شد تا در طول زندگي خود هيچ گاه از امير المومنين (ع) چيزي در خواست نكند.

واعظ موسوي افزود: امروز هم جوانان    ما بايد به سراغ همسراني بروند كه نزد خانوادهايشان ار كرامت بالايي برخوردار باشند تا بتوانند فرزندان شايسته تربيت كند.

اين كارشناس علوم ديني اظهار داشت: كرامت و عزت نفس ارثي است كه از جانب خداوند به انسان رسيده و انسان حق ندارد آن را از بين ببرد.

وي در اين خصوص به ذكر رواياتي از ائمه پرداخت و گفت: افراد بايد در برطرف كردن نيازهايشان عزت نفس خود را در نظر بگيرند و با عزت نفس آن خواسته ها را برطرف كنند.

سيد محمود موسوي، رئيس دفتر فرهنگ اسلامي ايندا نيز در اين مراسم درخصوص چگونگي ايجاد عشق و علاقه به امام رضا (ع) بيان داشت: لازمه عشق شناخت است، لذا اگر بخواهيم عاشق امام رضا (ع) شويم، بايد به ايشان معرفت پيدا كنيم.

وي هدف از برگزاري اين جشن را ايجاد فضاي شاد و مفرح براي دانشجويان و  تعامل آنها با فعاليت هاو فعالان دفتر فرهنگ اسلامي دانست و اظهار داشت: اين جشن فرصت خوبي براي آشنايي با فرهنگ رضوي ايجاد مي كند.

لازم به ذكر است، برگزاري مسابقه ، مولودي خواني، اجراي گروه سرود آستان قدس رضوي كه با استقبال فراوان دانشجويان همراه شد و پخش كليپي از سردار سرلشگر شهيد شوشتري از جمله برنامه هاي اين جشن بود.

خاطر نشان مي شود، در پايان اين مراسم به عده اي از دانشجويان فعال در غرفه فرهنگي- پژوهشي نمايشگاه نيروي انتظامي جوايزي اهدا شد./انتهاي پيام/

پربازدیدترین آخرین اخبار