به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، هابیل درویشی در مراسم افتتاح ایستگاه نمعت آباد از نیمه جنوبی خط 3 متروی تهران گفت: جنوبی ترین ایستگاه خط 3 مترو که یکی از زیباترین ایستگاه های تهران بوده امروز با تمام تجهیزات از جمله پله های برقی و آسانسور ویژه معلولان به بهره برداری رسید.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه ایستگاه نعمت آباد جزو ایستگاه های حذف شده در طرح بازنگری خط 3 متروی تهران بود، گفت: با تاکید شهردار تهران مجددا در دستور کار قرار گرفت که با هزینه ای بالغ بر 90 تا 100 میلیارد تومان هزینه، امروز به شهروندان جنوب غرب تهران تحویل داده شد .
وی با پرداختن به برخی ناعدالتی ها گفت: متاسفانه مترو را به عنوان یک کار عمرانی می بینند و برای آن نسخه عمران پیچیده می شود. این در حالی است که مترو فعالیتی صنعتی است اما از نسخه پیچی صنعتی بهره مند نمیشود.
درویشی با اشاره به اینکه به واسطه بهرهبرداری از این ایستگاه منطقه 18 آبادتر شده، گفت: اکنون ایستگاه های تاکسی و اتوبوس در درب های ورودی این ایستگاه ساخته شده و شهروندان می توانند مدیریت سفر با انواع مدهای حمل ونقل عمومی داشته باشند.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به اینکه روش اجرای ایستگاه نعمت آباد ترانشه باز بوده که پس از خاکبرداری ایستگاه و احداث سازه ، خاک ریزی نهایی در آن صورت گرفته است، گفت: خط 3 مترو نمادی از اقتصاد مقاومتی بوده که به صورت بومی سازی شده و با بهره مندی از تولیدات داخلی ساخته شده است.
وی تصریح کرد: برای هر ایستگاه 63 ولت برق خریداری می شود که با کابل فشار قوی به پست ها انتقال داده می شود. به طوری که برای هر ایستگاه سه پست برق داریم. این درحالی است که میلیون ها متر کابل فشار قوی در مترو به کار می رود که امروز این صنعت در کشور خودمان تامین می شود.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه خطاب به اعضای شورا شهر ابراز گله مندی کرد و گفت: درحسابرسی های مترو یکی از معتبرترین حسابرسها ، سازمان حسابرسی است که تمام عملکرد مترو سال به سال توسط این سازمان حسابرسی شده است. به طوری که در سال 92 و 93 هم درجه مطلوب حسابرسی را دریافت کرده ا یم، اما من نمی دانم چگونه مطالب 21 سال پیش در حسابرسی های جدید مطرح شده و آیا به یک باره بعد از اعلام وضعیت مطلوب می شود وضعیت حسابرسی مترو نامطلوب شود؟!
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه تاکید کرد: در این سالها تلاش کردم فعالیت های مترو را به دور از سیاست مدیریت کنم اما انصاف نیست که متروی تهران را با سیاست گره بزنیم .
درویشی در پایان تصریح کرد: 23 رام قطار در خط 3 مترو دیده شده که 18 رام قطار اکنون در دست ساخت است و به زودی به این خط وارد می شود . انتظار داریم با بهره برداری کامل از این خط به میزان جابه جایی چهارو نیم میلیون سفر در روز برسیم.