به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»؛ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نتایج ارزیابی سرویس اپراتورهای ارائهدهنده اینترنت پرسرعت (ADSL) در سه ماهه دوم سال را اعلام کرد.
در حالی که امروز نخستین روز از آذرماه است، به تازگی و با تاخیر دو ماهه ارزیابی سه ماهه دوم سال (تا پایان شهریورماه) منتشر شده است.
اخیرا اعلام رتبه بندی کیفیت سرویس اپراتورها، مورد اختلاف سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی واقع شده بود. زیرا آمارهایی که این دو زیرمجموعه وزارت ارتباطات اعلام میکنند با یکدیگر تناقضهایی داشت که در نهایت برای رفع این تناقض مقرر شد سازمان فناوری اطلاعات دیگر آمار اعلام نکند و وظیفه اعلام رتبهبندی را به رگولاتوری بسپارد.
اکنون طبق اعلام رگولاتوری ارزیابی با تاخیر سه ماهه دوم سال 94، براساس نظرسنجی از کاربران بوده است.
طبق این اعلام نظرسنجی در پنج محور کیفیت، تناسب قیمت و تنوع سرویس، رسیدگی به شکایات، پشتیبانی و ارزشگذاری به مشتریان و وفاداری بوده است.
براساس نتایج ارزیابی، شرکتهای انتقال دادههای آسیاتک، رتبه اول، دادهگستر عصر نوین (های وب) و آریا رسانه تدبیر (شاتل) به طور مشترک رتبه دوم و پارسان لین ارتباطات (پارس آنلاین) رتبه سوم را کسب کردند که براساس سطحبندی در سطح خوب قرار میگیرند.
شرکتهای دادهپردازی فن آوا و ندا گستر صبا به طور مشترک رتبه چهارم را کسب کرده و در سطح اپراتورهای قابل قبول قرار گرفتند.
شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات رتبه پنجم را کسب کرد.
مخابرات ایران و انتقال دادههای رهام داتک به طور مشترک رتبه ششم را کسب کردند.
لایزر، عصر انتقال دادهها و کارا امین ارتباط به ترتیب رتبههای هفتم تا نهم را به دست آوردند.
این رتبهبندی براساس میانگین امتیازی که کاربران از صفر تا 20 در محورهای پنجگانه به اپراتورشان میدهند انجام شده و در چهار سطح عالی، خوب، قابل قبول و ضعیف سطحبندی میشوند.