اختصاص بيش از 750 ميليون ريال به عنوان شهريه براي دانشجويان معلول ايلامي
صادق رستمي در گفتوگو با خبرنگار «شبكه خبر دانشجو» در ايلام، اظهار داشت: اين اقدام در راستاي اجراي مصوبات آيين نامه ماده هشت قانون جامع حمايت از حقوق معلولان و با هدف فراهم كردن امكان ادامه تحصيل دانشجويان معلول در مركز آموزش عالي استان صورت گرفته است.
وي ادامه داد: در اين راستا دانشجويان معلول زير پوشش بهزيستي كه در دانشگاههاي آزاد، پيام نور، غيرانتفاعي و شبانه تحصيل مي كنند از طريق بهزيستي كمك هزينه تحصيلي دريافت خواهند كرد.
مديركل بهزيستي استان ايلام اظهار داشت: اكنون 315 دانشجوي معلول دختر و پسر زير پوشش سازمان بهزيستي در مراكز آموزش عالي مذكور در سراسر استان مشغول به تحصيل هستند.
رستمي تعداد دانشجويان معلول مشغول به تحصيل در دانشگاههاي دولتي را 21 نفر عنوان كرد و افزود: به تازگي ارائه كمك هزينه تشويقي براي اين دانشجويان نيز از سوي معاونت توانبخشي بهزيستي كشور تصويب شده كه در آينده نزديك به اين افراد پرداخت مي شود.
وي تعداد دانش آموزان معلول زير پوشش بهزيستي ايلام را 1232 نفر عنوان كرد.
لازم به ذكر است، اكنون حدود 8340 معلول در استان ايلام زير پوشش خدمات حمايتي سازمان بهزيستي قرار دارند./انتهاي پيام/