موج دوم آنفلوانزاي نوع A با بازگشايي مدارس شروع شده است
به گزارش خبرنگار «شبکه خبر دانشجو» از شيراز، دکتر بهنام هنرور روز گذشته در نشست خبري در دانشگاه علوم پزشکي شيراز اظهار داشت: پيشبيني ميكنيم تا سه ماه آينده 35 درصد افراد كشور دچار بيماري آنفلوانزاي نوع A شوند.
وي با بيان اينكه بيماري آنفلوانزاي نوع A نياز به مصرف آنتيبيوتيك و كورتون ندارد، از مردم خواست از مصرف بيرويه اين قرصها خودداري كنند.
مسئول كنترل آنفلوانزاي نوع A در دانشگاه علوم پزشكي شيراز با اشاره به آسيبهاي درازمدت مصرف اين داروها گفت: افراد تنها در مواردي كه پزشكان متخصص تشخيص ميدهند، از اين داروها استفاده كنند.
هنرور با اشاره به كمبود تختهاي بيمارستاني در اين زمينه خاطرنشان كرد: براساس استراتژيهاي جهاني درصدد هستيم مراقبت و درمان در منزل انجام شود.
وي احتمال مرگ بيماران مبتلا به آنفلوانزاي نوع A را بين 5/0 تا 5/1 درصد اعلام كرد و اظهار داشت: بايد رويكرد درماني را به سمتي ببريم كه مراقبت و درمان در منزل انجام شود، مگر تعداد بسيار اندكي كه احتمال مرگ آنها وجود دارد.
مسئول كنترل آنفلوانزاي نوع A در دانشگاه علوم پزشكي شيراز از راهاندازي صفحه مخصوص اطلاع رساني درباره اين بيماري در سايت دانشگاه علوم پزشكي شيراز در آيندهاي نزديك خبر داد و گفت: با بروز كردن اين صفحه، اطلاعرساني عمومي ميكنيم.
دکتر پروين افسر کازروني، مدير بيماريهاي واگيردار دانشگاه علوم پزشكي شيراز نيز در این نشست با اشاره به حضور گروه ويژه در فرودگاههاي شيراز، لار و لامرد و ارائه آموزش لازم به حجاج در زمينه بيماري آنفولانزاي نوع A خاطرنشان كرد: به افرادي كه از كشورهاي خارجي به فرودگاه شيراز وارد ميشوند، توصيه ميكنيم كه نكاتي را رعايت كنند تا اين بيماري كنترل شود.
وي در خصوص تعطيلي مدارس بهعلت شيوع آنفلوانزاي نوع A نيز گفت: تا كنون چند مدرسه طي روزهاي اخير در استان فارس تعطيل شده است./انتهاي پيام/