به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، هابیل درویش در مراسم حرکت اولین قطار تست سرد در متروی مسیر فرودگاه مهرآباد که امروز انجام شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از پروژههای مهم برای تردد آسانتر مردم پایتخت امروز تست سرد آن انجام شد.
وی گفت: خط فرودگاه به طول 2 کیلومتر و دارای 4 ایستگاه است که به خط 4 مترو متصل شده است.
درویش بیان داشت: ترمینالهای 1، 2، 4 و 6 ایستگاههای این خط مترو هستند.
مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه اظهار داشت: پیشبینی میکنیم در این خط روزانه 50 هزار نفر جابجا شوند.
وی افزود: قطارهای خط فرودگاه مهرآباد متفاوت از قطارهای دیگر خطها است و مبلمان و طراحی آن خاص میباشد.
درویش خبر داد: امیدواریم خط متروی فرودگاه مهرآباد تا پایان سال 94 به بهرهبرداری برسد و این پروژه عیدی به مردم پایتخت باشد.
وی تاکید کرد: قطارهای خط فرودگاه توسط واگنسازی تهران ساخته شده است و این پروژه تاکنون 400 میلیارد تومان هزینه در بر داشته که با مشارکت بانک شهر ساخته شده است.
درویش افزود: تمامی 4 ایستگاه این خط مترو با تجهیزات کامل از جمله نصب پلهبرقی به بهرهبرداری خواهد رسید.
وی گفت: اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری را از سال 90 در مترو آغاز کردهایم و واگنها و سیگنالین استفاده شده در خطوط مترو 100 درصد بومی و تولید داخل است.
مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه گفت: فرودگاه مهرآباد نخستین فرودگاه کشور است که به مترو متصل شده و از سالنهای فرودگاه نیز دسترسی برای مترو گذاشته شده است.
وی درباره توسعه مترو نیز اظهار داشت: زیرساختهای مترو این قابلیت را دارد که زمان ورود قطار به ایستگاه را کاهش دهد.
درویش بیان داشت: در حال حاضر هزار واگن برای توسعه مترو کمبود داریم که دولت میتواند از طریق فاینانس نسبت به تامین تجهیزات مترو اقدام کند.
مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه افزود: فاینانس هزار و هشت واگن بر روی میز دولت است که باید هر چه سریعتر مورد بررسی قرار گیرد.
وی گفت: با اضافه شدن واگنها به مترو 6 میلیون سفر اضافه می شود و مسافران دو برابر خواهند شد.
درویشی درمورد بودجه سال 95 متروی تهران نیز اظهار داشت: 6 هزار میلیارد تومان برای سال آینده پیشنهاد شده است که بر اساس قانون 50 درصد آن باید از سوی دولت تامین شود. البته ما به مشکلات دولت واقف هستیم و تاکنون نیز نهایت همکاری را داشتهایم. ولی دولت میتواند از طریق فاینانس کمک بیشتری به توسعه ناوگان مترو بکند.
مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه خاطر نشان کرد: امیدواریم تا پایان سال 95 دو خط 6 و 7 متروی تهران به بهرهبرداری برسد که اتصاع این دو خط 70 کیلومتر به خطوط مترو اضافه میکند.
درویشی بیان داشت: خطوط 8 و 9 مترو نیز در حال بررسی است که با تکمیل فاز اول متروی تهران فازهای بعدی آن نیز شروع میشود.