به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»؛ نوابی در پنجمین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری در مرکز همایش های صدا و سیما افزود: این قانون در سال 1386 تصویب شد و برای اجرای آن باید آئین نامه اجرایی تدوین می شد اما این امر تا سال 1389 محقق نشد.
وی افزود: در سال 1389 آئین نامه ای برای این قانون تصویب شد که اجرایی نبود و به همین دلیل اجرای این قانون تاکنون معطل مانده است.
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در آئین نامه پیشنهادی که بررسی آن در دولت در دستور کار قرار گرفته ، مواردی از جمله چارچوب خدمات، خدمات پس از فروش، شرایط و میزان پیش فروش ها، جرایم خواب خودرو، ارتقای نمایندگی ها لحاظ شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با مطرح شدن پیشنهاد انحلال سازمان حمایت، گفت: در تمام کشورها ساختارهایی وجود دارد که بازار را کنترل می کند.
نوابی با اشاره به بند 23 سیاست های اقتصاد مقاومتی که بر «شفاف و روان سازی نظام توزیع و قیمت گذاری و روزآمدسازی شیوه های نظارت بر بازار» تاکید می کند، گفت: سازمان حمایت باید چابک و روزآمد شود اما اینکه اصلا چنین نهادی نداشته باشیم، اشتباه است.
وی همچنین به لزوم تغییر قوانینی در زمینه حمایت از مصرف کنندگان اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه، در ارتباط با بیمه شخص ثالث، ما چهار ماه حرام داریم و شرکت های بیمه ای باید حق بیمه را چهار دوازدهم و هشت دوازدهم دریافت کنند اما اکنون شرکت های بیمه ای دوازده دوازدهم حق بیمه شخص ثالث را محاسبه می کنند.
نوابی افزود: شرکت های بیمه شرایطی برای بیمه گذاران خودرو ایجاد کرده اند که بیمه گذاران برای از دست ندادن تخفیف ها، ترجیح می دهند خسارت ها را خود پرداخت کنند و از خدمات بیمه ای استفاده نکنند.
پنجمین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری با حضور مدیران صنعت و تجارت کشور توسط انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و گروه بین الملل پیشگامان، 12 بهمن ماه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما به کار خود پایان داد.