به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، اسماعیل احمدی- معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین - در جمع فرماندهان بسیج و سپاه شهرستان های سراسر کشور با موضوع جایگاه و نقش روابط عمومی گفت: هدف درونی ما ارتقاء منزلت نهاد روابط عمومی در مجموعه ی بسیج و سپاه می باشد.
احمدی، هدف بیرونی را تبلیغ و ترویج تفکر و تشکل بسیج دانسته و خاطرنشان کرد: اصلی ترین وظیفه و ماموریت روابط عمومی؛ اطلاع رسانی و انتشار اخبار برنامه ها و فعالیت های بسیج و بسیجیان در تمامی رده های ستادی و صفی از سازمان بسیج تا پایگاه ها می باشد.
وی به سیاست های اساسی معاونت روابط عمومی بسیج اینگونه اشاره کرد: اجرای کلیه ی اقدامات رسانه ای مبتنی بر آموزه های علمی؛ توجه به ارتقاء مدیران و فعالان روابط عمومی با محور دوره های آموزشی علمی و عملی ونیز بسیجی محوری به جای مسئول محوری اصلی ترین سیاست های ما می باشد.
مشاور سردار نقدی پیرامون وظایف روابط عمومی بسیج تاکید کرد: اطلاع رسانی، اصلی ترین وظیفه روابط عمومیاست که بایستی با رویکرد های جدید رسانه ای بر محور نوآوری و ابتکار صورت گیرد که تدوین پیوست و طرح رسانه ای جریان ساز برای هر برنامه مورد تاکید می باشد.
وی با اشاره به پرهیز از اجرای برنامه ها ی کلیشه ای تصریح کرد: بایستی با تشکیل بانک جامع نخبگان بسیجی فعال در عرصه های فرهنگی- علمی – هنری – اقتصادی- ورزشی و.... بتوانیم بسیج را با چهره های بسیجیان به عنوان میوه ها و محصولات ناب شجره طیبه ی بسیج به جامعه و افکار عمومی بشناسانیم.
معاون روابط عمومی بسیج، خبرگزاری بسیج و باشگاه خبرنگاران را دو زیر ساخت اصلی روابط عمومی در امر اطلاع رسانی دانسته و افزود: فرماندهان و بسیجیان بایستی ضمن بازدید مستمر از خبرگزاری بسیج؛ تمام تلاش خود را برای ثبت نام – آموزش و فعالیت کلیه بسیجیان علاقمند به حوزه ی خبر و رسانه را در باشگاه خبرنگاران بسیج مصروف دارند تا امر اطلاع رسانی تسهیل و تسریع یابد.
گفتنی است سال گذشته 7200 نفر از اعضای باشگاه خبرنگاران بسیج طی دوره ی حضوری با مقدمات اصول خبرنویسی و خبرنگاری آشنا شده و علاقمندان به ثبت نام در این باشگاه بایستی به سایت خبرگزاری بسیج( www.basijnews.ir)مراجعه نمایند.